Brooks Cambium Rubber Handlebar Grips - all black/130 mm

Brooks Cambium Rubber Handlebar Grips

Item number: 87749
1
1

The Brooks Cambium Rubber Handlebar Grips - For a comfortable ride


The Cambium Rubber handlebar grips from Brooks are made of rubber and nylon and have an aluminium clamp on both sides. They are very durable and go together perfectly with Brooks Cambium saddles.

Specifications:

Application:
City & Touring
Clamp:
dual-sided clamp
Handle Shape:
round

Technical Information:

Material:
Rubber, Nylon
Lockring Material:
aluminium
Length:
130 mm

Manufacturer Numbers:

all black:
CSG5LL0A01000
black-copper:
CSG5LL0A41000
black-octane:
CSG5LL0A31000
black-orange:
CSG5LL0A21000
natural-rubber:
CSG5LL0A16015

Contents:

  • 1 x pair Brooks Cambium Rubber Handlebar Grips

  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.87 / 5.00

Models:

  • all black/130 mm, in stock
    32.88€
  • black-orange/130 mm, in stock
    32.88€

Customer Reviews (1)

4

Customer Reviews (1)

4.0/5.0
5
0
4
1
3
0
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Jörg L. on 15.04.2024
verified purchase
item: all black/130 mm

Tatsächlich habe ich über diese Griffe in der Drehgriffkombination schon mal ziemlich abgelästert. Sie sind ungewohnt, wenn man von den üblichen, dicken Kunststoffgriffen kommt.
Mittlerweile habe ich mich an den "harten" Griff gewöhnt und die Gummirillen unten geben der Hand ausreichend Verdrehsicherheit. Daher kommt jetzt ein weiterer Satz Brooks Cambium an das 2. Rad. Wenn man zum Vergleich wiedermal einen Gummigriff in Händen hält, empfindet man das "Klebrige" als sehr unangenehm. Wer also den Preis bereit ist auszugeben, und das "Feeling" schätzt, dem kann man nur zuraten. Man zahlt allerdings einen Aufpreis für den Namen, ob sich der in der doppelten Haltbarkeit niederschlägt ? - dafür 1 Stern Abzug.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.