Connex 11S8 11-Speed Chain - silver/11-speed

Connex 11S8 11-Speed Chain

Item number: 76710
1
1
The Connex 11S8 11-speed chain offers high corrosion resistance thanks to its nickel alloy and perfect shifting characteristics with a special high-performance link plate geometry.

Specifications:

Application:
Road, MTB, Gravel
Gearing:
11-speed

Technical Information:

Number of Links:
118
Closure Type:
master link (Link)
Size:
1/2" x 11/128"
Pin Type:
solid
Pin Length:
5.6 mm
Directional:
no
Material:
steel

Compatibility:

  • for all 11-speed drivetrains

Features:

  • high-quality nickel alloy for corrosion protection
  • squeezing power >2000 N
  • XHB bolt hardening
  • inner width 2.2 mm

Manufacturer Number:

2321-11S8-1180

Contents:

  • 1 x Connex 11S8 chain
  • 1 x Connex Link master link

Weight:

  • silver/11-speed: 270 g
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.87 / 5.00

Models:

  • silver/11-speed, in stock
    37.21€

Customer Reviews (1)

3

Customer Reviews (1)

3.0/5.0
5
0
4
0
3
1
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Lars S. on 20.12.2020
verified purchase
item: silver/11-speed
0 of 7 customers found this review helpful.

Die Kette macht einen guten Eindruck, was mich jedoch überhaupt nicht überzeugt, ist das Kettenschloss: Ja, es lässt sich wie beschrieben "werkzeuglos" montieren und demontieren, allerdings werden die beiden Teile wirklich nur durch die Kettenspannung zusammengehalten. Da rastet nichts ein und es gibt keinen "Klick" der einem bestätigt, dass jetzt alles ordnungsgemäß sitzt. Nimmt man die Spannung von der Kette und wackelt ein wenig daran, dann fallen die beiden Teile einfach auseinander! Liebe Leute, das kann doch so nicht richtig sein? Ich habe dieses Kettenschloss dann lieber beiseite gelegt und verwende ein Missing-Link von KMC. Dadurch wird das P/L-Verhältnis der Connex-Kette natürlich nicht besser...

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.