Continental Contact Spike 120 28" Wired Spike Tyre - black-reflective/42-622 (28x1.6)

Continental Contact Spike 120 28" Wired Spike Tyre

Item number: 69979
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Guidelines for Replacing E-bike Components:

Before you replace components on your e-bike, please read through the guidelines for component replacement for CE-marked e-bikes/pedelecs with pedal assistance.

Specifications:

Application:
City & Touring
Ground Conditions:
ice, snow
Type:
wired tyre
Tubeless System:
none

Technical Information:

Carcass:
180 tpi, 3 layers
Puncture Protection:
SafetySystem Breaker

Models:

32-622 (28x1 1/4x1 3/4)
Dimensions:
28x1 1/4x1 3/4
ETRTO:
32-622
Air Pressure:
4.5 - 6.5 bar
Number of Spikes:
120
Manufacturer Number:
0150498

37-622 (28x1 3/8x1 5/8)
Dimensions:
28 x 1 3/8 x 1 5/8
ETRTO:
37-622
Air Pressure:
4 - 5 bar
Number of Spikes:
120
Manufacturer Number:
0150269

42-622 (28x1.6)
Dimensions:
28 x 1.6"
ETRTO:
42-622
Air Pressure:
3.5 - 6 bar
Number of Spikes:
120
Manufacturer Number:
0150268

Technology:

SafetySystem Breaker
The puncture protection with system for sporty riders. The SafetySystem Breaker consists of Kevlar-reinforced, high-strength nylon fabric. Sturdy and cut-resistant, yet light and flexible, the tyre adapts better to the ground. Without noticeably increasing weight or rolling resistance, it protects the carcass from foreign bodies and helps in ensuring long tyre life. In addition, tyres with SafetySystem Breaker offer particularly comfortable riding characteristics.

ECO 25
The tyres with Continental ECO technology benefit from over 100 years of experience in the development of moped and motorcycle tyres. Optimised and recommended for e-bikes up to 25 km/h, they guarantee low rolling resistance and good puncture protection thanks to their particularly high-quality construction. The durability was tested especially for e-bikes to counteract the premature wear and tear caused by the additional driving force.

Contents:

  • 1 x Continental Contact Spike 120 28" wired tyre


Weight:

  • black-reflective/32-622 (28x1 1/4x1 3/4): 690 g
  • black-reflective/37-622 (28x1 3/8x1 5/8): 780 g
  • black-reflective/42-622 (28x1.6): 940 g
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00

Models:

  • black-reflective/32-622 (28x1 1/4x1 3/4), in stock
    30.29€
  • black-reflective/37-622 (28x1 3/8x1 5/8), in stock
    24.23€
  • black-reflective/42-622 (28x1.6), in stock
    25.96€

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by alfons K. on 21.12.2021
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item: black-reflective/42-622 (28x1.6)
1 of 1 customers found this review helpful.

Der 42-622 ist etwas klein im Durchmesser. Auf einer Felge ging er nur sehr schwer drauf. Auf zwei andere Felge bekomme ich Ihn nicht ganz Rund aufgezogen (man sieht es an den Reflexstreifen und merkt es beim Fahren).
Ansonsten Top Spikes und Top Preis/Leistung. Habe mir einen zweiten Laufradsatz gekauft und auch ein Anti-Platt mit reingelegt (ich möchte bei <0°C keine Schlauch wechseln müssen)...
Mit 6 bar (maximal) ist er bei trocker Straße auch nicht alzu laut.
Spikes habe ich noch keinen verloren, fahre die nur bei Bedarf (so ca. 500 km/jahr)

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by Felix D. on 02.07.2020
verified purchase
item: black-reflective/42-622 (28x1.6)
4 of 4 customers found this review helpful.

Schwer, rollen wie ein Sack Nüsse und machen tierisch Krach, aber bei Spike-Reifen geht das wohl nicht anders. Ich bin die Reifen den Winter durch auf dem Weg von und zur Arbeit gefahren, nur auf Asphalt. Pannen hatte ich keine, am Ende fehlten wenige Spikes. Den Ernstfall hatte einmal bei Blitzeis, da versagten auch die Spikes zunächst und das Rad rutschte einfach weg. Die Lösung lag in der deutlichen Reduktion des Drucks (geschätzt irgendwo zwischen 1.5 und 2 Bar), sodass die äußeren Spikes auch wirklich griffen. Dann konnte ich auch unter diesen Bedinungen, bei denen Autos vor mir an kleinen Steigungen scheiterten, halbwegs sicher fahren.
Mit mehr Druck funktionieren die Reifen dann auch unter normalen Bedinungen ganz ordentlich. Nur als ich dann im Frühling wieder auf normalgewichtige Faltreifen umgestiegen bin, merkte ich wieder, wie viel leichter es sich mit guten Reifen doch fahren lässt.

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