Maxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra DD TR 26" Folding Tyre

Item number: 62331
1
1
47.48€

excl. shipping cost
to the delivery destination: USA

black/26x2.3
Availability:
in stock
Quantity:

Delivery to USA is not possible.

Maxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra DD TR 26" Folding Tyre - black/26x2.3
Maxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra DD TR 26" Folding Tyre - black/26x2.3
Maxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra DD TR 26" Folding Tyre - black/26x2.3
Maxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra DD TR 26" Folding Tyre - black/26x2.3
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.9 / 5.00

Refined and redesigned; ready to shred any line: Minion DHR II folding tyre by Maxxis


The trail version of the Maxxis Minion DHR II features the same tread pattern as its downhill counterpart, but uses a single-ply casing to reduce weight. With side knobs borrowed from the legendary Minion DHF, but widened to provide more support, the DHR II corners like no other. The center tread features ramped knobs to improve acceleration and sipes to create a smooth transition when leaning the bike. Paddle-like knobs on the center tread dig in under hard braking and help keep the bike under control. Pair it with a Minion DHF up front for the ultimate aggressive trail riding tyre combo!

Note from the manufacturer:
Refrain from using ammonium based tyre sealant. After a few months, the ammonium weakens the tire's carcass by 30 %.

Specifications:


Application: All Mountain, Enduro
Type: folding tyre
Tubeless System: Tubeless Ready

Technical Information:


Rubber Compound: 3C MaxxTerra
Carcass: 120 tpi
Sidewalls: Double Down

Models:


26x2.3
Dimensions: 26 x 2.3"
ETRTO: 58-559
Air Pressure: 2.4 - 4.1 bar
Factory Number: 1110

Technology:


3C MaxxTerra
Maxxis 3C Triple Compound mountain technology uses a harder, longer lasting base layer and two progressively softer top layers in order to optimize traction and stability.
An intermediate compound configuration used in select mountain tyres. 3C Maxx Terra is softer and offers more traction than 3C Maxx Speed, yet provides better treadwear and less rolling resistance than Maxx Grip.

Double Down
Double Down tyres are constructed like Downhill tyres. The carcass is reinforced with a Butyl inner layer to the sidewalls. Through two 120 tpi (instead of 60 tpi) plies and Aramid torus, they are significantly lighter than the Downhill tyres. Much more stable and more durable than Maxxis TR + EXO tyres, making it the perfect choice for hard Enduro courses.

Tubeless Ready
Maxxis Tubeless Ready (TR) tyres provide the benefits of a UST tubeless tire without the weight penalty. Their TR tyres use a standard casing and require the use of a liquid sealant in order to make them airtight.

Contents:


- 1 x Maxxis Minion DHR II 26" folding tyre

Gewicht:


-black / 26x2.3 : 955 g

Models:

in stock 2 to 7 days up to 10 days up to 20 days
  • black/26x2.3
    47.48€

Customer Reviews (1)

3

You have questions regarding a product?

+49 2405.450045 +49 2405.450045

Customer Reviews (1)

3.0/5.0
5
0
4
0
3
1
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Josef S.  on 15.07.2018
verified purchase

Fahre den Reifen am Hinterrad.
Super Grip und Durchschlagschutz, die DD Flanken sind wirklich massiv!
Leider haben die Reifen bei mir nur einen (!) Monat gehalten. Also keinen Deut besser als Schwalbe. Jetzt ist das Profil so gut wie runter, die mittleren Rollen abgefahren und die Seitenstollen komplett zerfleddert. Das finde ich für den Preis schon ärgerlich. Dazu kommt nach 2-3 Abfahrten ein fetter cut auf der Lauffläche, da hat auch kein Tubeless geholfen. Also auf der Innenseite geflickt und mit Schlauch weitergefahren.
Habe davor die DHR II in 2.4 MaxxTerra Exo drauf gehabt und die halten wesentlich länger, vermutlich wegen den größeren Noppen (im vergleich zum 2.3er). Sicher habe ich den Reifen ordentlich gefordert, also viel felsiges Gelände und viele TM, aber wenn ich das gewusst hätte, hätt ich mich für einen anderen entschieden. Aufm Trailbike, welches vor allem Waldboden sieht eventuell besser, für den Enduro (dazu zähle ich mich) oder DH Einsatz mit härterem Gelände einfach zu kurzweilig und kostspielig.
Nächster Reifen wird eventuell der Aggressor oder DHR II 2.4/ DHF mit "harter" Gummimischung.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.