Continental Grand Prix 5000 28" Cubierta plegable

núm. de artículo: 68409
10
10
28,56€
Disponibilidad:
Elige un modelo.
Cantidad:

El envío a Estados Unidos no es posible.

Continental Grand Prix 5000 28" Cubierta plegable - negro/25-622 (700x25C)
Continental Grand Prix 5000 28" Cubierta plegable - negro/25-622 (700x25C)
Continental Grand Prix 5000 28" Cubierta plegable - negro/25-622 (700x25C)
Continental Grand Prix 5000 28" Cubierta plegable - negro/25-622 (700x25C)
  • 100 días de derecho de devolución
  • Online desde 1998
  • Trusted Shop 4.9 / 5.00

Especificaciones:


Campo de aplicación: Carretera
Linea de producto: Premium
Terreno: Calle
Modelo: Cubierta plegable
Sistema tubeless: sin

Datos técnicos:


Compuesto de caucho: BlackChili
Carcasa: 330 tpi, 3 capas
Pared lateral: Skin
Protección antipinchazos: Vectran™ Breaker

Modelos:


23-622 (700x23C)
Tamaño: 700 x 23C
ETRTO: 23-622
Presión de aire: 7,5 - 8,5 bar
Recomendación de cámara de aire: Race 28
Número de fabricante: 0101623

25-622 (700x25C)
Tamaño: 700 x 25C
ETRTO: 25-622
Presión de aire: 6,5 - 8,5 bar
Recomendación de cámara de aire: Race 28
Número de fabricante: 0101624

28-622 (700x28C)
Tamaño: 700 x 28C
ETRTO: 28-622
Presión de aire: 6,5 - 8,0 bar
Recomendación de cámara de aire: Race 28
Número de fabricante: 0101625

32-622 (700x32C)
Tamaño: 700 x 32C
ETRTO: 32-622
Presión de aire: 6,0 - 7,0 bar
Recomendación de cámara de aire: Race 28
Número de fabricante: 0101626

Volumen de envío:


- 1 x Cubierta plegable Continental Grand Prix 5000

Gewicht:


-negro / 23-622 (700x23C) : 205 g
-negro / 25-622 (700x25C) : 220 g
-negro / 28-622 (700x28C) : 250 g
-negro / 32-622 (700x32C) : 295 g

Modelos:

en stock 2 a 7 días hasta 10 días hasta 20 días
  • negro/23-622 (700x23C)
    28,56€
  • negro/25-622 (700x25C)
    28,56€
  • negro/28-622 (700x28C)
    28,56€
  • negro/32-622 (700x32C)
    28,56€

Evaluaciones (10)

4.7

¿Tienes preguntas sobre este producto?

+49 2405.450045 +49 2405.450045

Evaluaciones (10)

4.7/5.0
5
8
4
1
3
1
2
0
1
0

Danos tu opinión.

de Michael W.  el 03.01.2020 (modified on 03.01.2020)
compra verificada

Ich fahre die 25mm GP 5000 jetzt etwa seit einem Jahr auf meinem Centurion Hyperdrive, vorne und hinten. Aufziehen auf Mavic Aksium ist etwas schwer - am Ende habe ich Hebel benutzt. Aber dann laufen die Reifen wie ein Traum. Perfekt rund und widerstandslos. Trocken super griffig und auch im Nassen sehr gut.
Bei feuchter Straße haben sie noch ein besonderes Feature: sie werfen fast keinen Schmutz herum. Ich habe ebenfalls Continental Super Sport zum Vergleich. Selbst nach Schotter- und Waldwegen oder leicht nassen Straßen bleiben Fahrer und Rad (sogar das Unterrohr und die Kettenstrebe) erstaunlich sauber. Mit dem Super Sport sieht das ganz anders aus.
Zudem fährt der Reifen mit ca. 5 Bar beeindruckend komfortabel über Schotterpisten und die obligatorischen Streu-Steine gegen Glätte.
Cooler Reifen.

¿Esta reseña te ha parecido útil?
de Walter S.  el 30.09.2019
compra verificada

Toller Reifen, der nach meinem Gefühl noch etwas besser haftet als sein Vorgänger. Rundum zufrieden!

¿Esta reseña te ha parecido útil?
de Rhandolph A.  el 25.07.2019
compra verificada
0 de 1 clientes le ha parecido útil esta reseña.

Very light and durable

¿Esta reseña te ha parecido útil?
de Ewald K.  el 20.06.2019
compra verificada
2 de 3 clientes les ha parecido útil esta reseña.

Rollt sehr gut und sehr komfortabel.
Auch auf Nässe sehr gut.
Hatte leider 2 Pannen.
Kleine spitze Steine.
Fahre dir 32 Breite auf einem Cyclocrosser.
2 mal Durchstiche ist leider nicht so pannensicher wie der 4000-er auf Rennrad in kleiner Version.
Da sind andere besser.
Daher nur 3 Sterne von mir.

¿Esta reseña te ha parecido útil?
de Martin L.  el 11.05.2019
compra verificada
1 de 1 clientes le ha parecido útil esta reseña.

Rollt genial. Mit Challenge Latexschläuchen ein unglaubliches Erlebnis! Habe die 32mm Version nun rund 300km gefahren, bisher ohne Panne.

¿Esta reseña te ha parecido útil?
de Michael V.  el 22.04.2019
compra verificada
3 de 4 clientes les ha parecido útil esta reseña.

Noch nicht gefahren aber montiert: Knapp 26mm breit statt gute 30mm wie beim alten 4000er. 28mm Version, 6Bar auf CXP33-Felge. Da ist die Gewichtsersparnis von 10gr eher schmal.

¿Esta reseña te ha parecido útil?
de Ulf P.  el 10.04.2019
compra verificada
3 de 3 clientes les ha parecido útil esta reseña.

Ich fahre den Reifen in der 32mm Version, er fällt auf einer Mavic Module 3CD Felge knapp unter 31 mm breit aus. Ich bin ihn auf einer Trainingsrunde und dem letzten Brevet am Niederhein bislang insgesamt 300km gefahren. Der Reifendruck liegt bei 5-6 bar. Von glattem und rauem Asphalt über Pflasterpassagen, durch Baustellenschotter war alles dabei. Der Reifen fährt sich m.E. sehr sicher und komfortabel, läuft zudem sehr leicht. Am Vorderrad ist die Vulkanisierungsnaht noch gut zu sehen, Schnitte, Kerben, etc. hat er keine. Ein Super Reifen!

¿Esta reseña te ha parecido útil?
de Konstantin B.  el 24.03.2019
compra verificada
2 de 2 clientes les ha parecido útil esta reseña.

Da die verbauten Bontrager R2 Reifen an meinem neuen Trek Emonda bei nässe richtig schlecht waren habe ich Sie durch die neuen Conti 5000 ausgetauscht. Das Bike ist nun gefühlt um den Faktor 3 komfortabler und das Rad rollt als hätte ich ein e-bike :) Ich habe das Gefühl als würde ich ein anders Rad fahren. Kanaldeckel spürt man praktisch nicht mehr. Als Schläuche verwende ich die Conti Race Light überlege aber die Supersonic Schläuche zu verwenden. Evtl. rollt es dann noch besser.

¿Esta reseña te ha parecido útil?
de robin s.  el 18.01.2019
3 de 3 clientes les ha parecido útil esta reseña.

5 of 5 stars. Conti did a fantastic Job in replacing the former GP4000. I do not agree to the rating below as I experienced a big improvement even in puncture resistance. Riding with Latex tubes through rainy days on shitty roads in december, I did not flattened once and the tire is definitely NOT softer than any other racing tire in its category. No stones in the tire or even cuts. Highly recommend it! Not as bling bling as a Vittoria Corsa with Skinwalls but I guess it is the better Allrounder in its class as I would even use the GP5000 for winter riding again.

¿Esta reseña te ha parecido útil?
de Frans A.  el 11.12.2018 (modified on 10.01.2020)
3 de 10 clientes les ha parecido útil esta reseña.

6 rides, 3 flats in rear 28 mm tyre. Rides were all on wet roads. These tyres eat those little sharp stones from the road in wet condition
So I replaced my rear Tyre with another (not Conti) tyre.

They roll fantastic and are super light but puncture resistancy is bad.

High price but very disappointing puncture resistance. Only recommended as a summer tyre in dry conditions or just as front tyre in wet conditions

March 2019

About 500 kilometers later. No flats, even though I had wet roads, dry roads and temperatures between 4 and 14 degrees . So it were the same conditions as my first rides with the 3 flats. I have a few small cuts in the tyres but no puncture.

The only thing that changed was that my bicycle.

Therefore I adjust the rating to 4 stars because these past kilometers were perfect. So these 3 flats in the beginning were or bad luck or maybe a problem with the rear wheel of my former bicycle. I will never know.

And because of fairness towards Bike-components and Continental who were very helpfull, I adjust the rating to 4 stars.
They still are very comfortable and the 28 mm tyres measure 29 mm on my dtswiss r470db wheels.

Januari 2020.

After 4000 km I had to replace the rear tyre because the little hole marks were no longer visible. The front tyre is still oke. After a mysterious complicated start with the Conti 5000 I like them a lot now and will buy them again.

¿Esta reseña te ha parecido útil?
Respuesta de bike-components el 06.02.2019:

UPDATE: the tire was sent to Continental, where it unterwent a very close inspection. Though several small cuts & holes were noted on the outside of the thread, no exit holes were detected on the inside of the tire. Continental ruled out punctures as the cause of the flats, but replaced the tire as a courtesy to the customer.

=====

We've had a great conversation with Frans about his riding & conditions (wet & cold), but couldn't really replicate his experience.

Some of our colleagues rode the first production models all the way through Flandria in truly miserable conditions. Rain, cobbles, wet asphalt, gravel. They confirmed that the rubber compound is very soft and grippy. But while they also had the tire collecting small particles at times, nothing worked its way through. According to one of them, the tire surface was still in very good condition after several rides.

Danos tu opinión.