Connex 808 7-/8-speed Chain

Item number: 1157
22
22
14.71€

excl. shipping cost
to the delivery destination: USA

universal/7/8-speed
Availability:
in stock
Quantity:

Delivery to USA is not possible.

No picture available for the chosen product version.

Connex 808 7-/8-speed Chain - universal/7/8-speed
Connex 808 7-/8-speed Chain - universal/7/8-speed
Connex 808 7-/8-speed Chain - universal/7/8-speed
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.83 / 5.00
Twice as good: The fully nickel-plated inner and outer plates provide the 808 with optimum protection from the elements. The tried-and-tested link geometry gives it the best shifting characteristics.

Technical Information:


Application: Road, MTB, City/Tour
Material: steel, nickel-plated
Size: 1/2" x 3/32"
Inner Width: 2.4 mm
Pin Length: 7.2 mm
Extrusion Force: >1500N
Temper: XHB
Links: 114

Contents:


- 1 x Connex 808 chain
- 1 x Connex master link

Gewicht:

  • universal/7/8-speed: 319 g

Models:

in stock 2 to 7 days up to 10 days Out of stock inform me
  • universal/7/8-speed
    14.71€

Customer Reviews (22)

4.9

You have questions regarding a product?

+49 2405.450045 +49 2405.450045

Customer Reviews (22)

4.9/5.0
5
20
4
1
3
1
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Zoran P.  on 23.06.2017
verified purchase
0 of 1 customers found this review helpful.

O.K Thank you.!!!

Is this review helpful?
by Sergiy K.  on 13.05.2015
verified purchase
0 of 1 customers found this review helpful.

very very good

Is this review helpful?
by Günther E.  on 16.03.2012
verified purchase
4 of 4 customers found this review helpful.

Ich fahre die Connex 808 seit einigen Jahren auf der 7-fach Kombination 13-34 mit 20/34/42. Teilweise nehme ich auch eine sehr ungünstige Kettenlinie in Kauf. Das Rad wird sowohl im Gelände, als auch auf Reisen mit Gepäck eingesetzt.

Die Geräuschentwicklung ist nach 1000km vielleicht etwas höher als bei Shimano-Ketten, aber die Lebensdauer ist besser. Je nach Umwelt (Staub, Schneematsch, Salz) halten die Ketten immer zwischen 2500 und 4000km.

Das die Kette wie bei einer anderen Bewertung erwähnt nach 600km durch ist, kann ich mir nicht vorstellen. Sowas ist mir nur einmal passiert, als ich den Fehler gemacht hatte, die dreckige Kette in Kettenreiniger auszuwaschen. Dadurch geht auch die Schmierung in den Röllchen verloren, welche man mit anschließendem Ölen von außen nicht wieder herstellen kann. Hier würde dann nur noch das Einlegen der Kette in ein heißes Fettbad helfen.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.