Continental Grand Prix Urban 28" Folding Tyre

Item number: 69984
5
5
Grand Prix Urban 28" Folding Tyre - black/35-622 (700x35c)
Grand Prix Urban 28" Folding Tyre - black/35-622 (700x35c)
Grand Prix Urban 28" Folding Tyre - black/35-622 (700x35c)
Grand Prix Urban 28" Folding Tyre - black/35-622 (700x35c)
Grand Prix Urban 28" Folding Tyre - black/35-622 (700x35c)
Grand Prix Urban 28" Folding Tyre - black-coffee/35-622 (700x35c)
Grand Prix Urban 28" Folding Tyre - black-coffee/35-622 (700x35c)
Grand Prix Urban 28" Folding Tyre - black-coffee/35-622 (700x35c)
Grand Prix Urban 28" Folding Tyre - black-coffee/35-622 (700x35c)
Grand Prix Urban 28" Folding Tyre - black-coffee/35-622 (700x35c)
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00

Statement tyre for the city: the Grand Prix Urban Folding Tyre by Continental


As the first choice for fixies, singlespeeds and urban bikes, the Continental Grand Prix Urban folding tyre combines a modern tread design with the latest technology and impresses with a fine-tuned race construction and pleasant damping at the same time - the right combination for urban use. The black reflective stripe blends harmoniously into the sidewall.

Specifications:

Application:
Road, City
Product Line:
Premium
Type:
folding tyre
Tubeless System:
none

Technical Information:

Rubber Compound:
BlackChili
Carcass:
180 tpi, 3 layers
Puncture Protection:
PolyX Breaker

Models:

35-622
Dimensions:
700 x 35c
ETRTO:
35-622
Air Pressure:
4.5 - 6.0 bar
Tube Recommendation:
Tour 28 All/Slim
Manufacturer Numbers:
  • black: 0101575
  • black-coffee: 0101673

Features:

  • side panel: Skin

Technology:

Premium
Premium tyres, manufactured to achieve peak performances. Latest technologies, developed with the most successful athletes in the world and handmade by experienced specialists in Korbach (Handmade in Germany). Selected materials for highest quality are used here.

Black Chili Compound
The rolling characteristics of the rubber compound of a tyre are determined by three interacting factors: Static friction (grip), rolling resistance and mileage. The dilemma: If one of these factors is improved, at least one other factor deteriorates in return. For Black Chili, Continental refines newly developed synthetic rubbers with proven natural rubber to produce particularly high-performance tread compounds. Conti adds nanoscale carbon black particles to these rubbers, which are optimised in shape and surface properties in order to match the compound to the respective application of the tyre. Tyres with Black Chili Compound achieve an unprecedented level of performance. Compared to activated silica tyres Black Chili tyres have 26 % lower rolling resistance, 30 % higher static friction value (grip) and 5 % higher mileage. Whether on a Road bike or MTB - the speed and grip advantage is clearly noticeable! The complex compound technology is so sensitive that tyres with Black Chili are produced exclusively at Continental in Korbach.

PolyX Breaker®
Tried and tested. The PolyX Breaker™ brings automotive know-how to the bicycle tyre segment. Polyester has been used successfully in car tyres for years and has proven its worth there many times over. The extremely resistant polyester fibre is tightly woven crosswise. This results in very high fabric density, which makes the breaker not only resistant to foreign bodies, but also particularly resistant to punctures. Rolling resistance is completely conquered by this breaker.

Contents:

  • 1 x Continental Grand Prix Urban 28" folding tyre


Weight:

  • black/35-622 (700x35c): 350 g
  • black-coffee/35-622 (700x35c): 335 g

Models:

  • black/35-622 (700x35c), in stock
    27.69€
  • black-coffee/35-622 (700x35c), out of stock
    28.55€

Customer Reviews (5)

4.4

Customer Reviews (5)

4.4/5.0
5
3
4
1
3
1
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Falko T.  on 07.06.2022 (modified on 07.06.2022)
1 of 1 customers found this review helpful.

Der Bewertung von Stefan H. stimme ich teilweise zu. Habe auf einem meiner Räder den Urban montiert und den direkten Vergleich zum 4-Season. Der Reifen ist auf der DT DB460 nur 33,5 mm breit und damit nur etwas breiter, als ein 32er Conti 4-Season. Auch scheint die Lauffläche etwas schnittanfälliger zu sein, als die des 4-Season. Allerdings wird die Messlatte vom 4-Season extrem hoch gelegt (s. Bewertungen dort, auch meine). Fahre den Grand Prix Urban aber erst ein paar hundert km und kann zur Haltbarkeit noch nicht viel schreiben. Bisher jedenfalls unauffällig und ohne Panne. Der Reifen fährt sich für seine Breite agil und etwas komfortabler mit besserer Dämpfung als der 4-Season und ist m. E. mindestens genauso schnell, wie der 4-Season. Dies wird auch bestätigt, s. hier: https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/continental-grand-prix-urban.
M. E. eine gelungene Weiterentwicklung (wenn auch ein anderes Segment bedient wird). Im Übrigen soll der 2022er 4-Season auch nicht mehr die hohe Durchstichfestigkeit haben, wie die "Urvariante". S. hierzu: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/continental-grand-prix-4-season

Is this review helpful?
by Silvio L.  on 11.05.2022
verified purchase

Schöner Reifen, Langzeiterfahrungen fehlen mir noch. Das einzige was mir bisher aufgefallen ist, im Vergleich zum Schwalbe Kojak 35-622, sind die Contis im Umfang und der Breite weniger voluminös. Deshalb vergebe ich nur 4 Sterne.

Is this review helpful?
by Monika P.  on 07.12.2021
verified purchase
1 of 1 customers found this review helpful.

Herausragender schöner Reifen der sich gut und komfortabel fährt.
Klebt auf der Straße und ist auch abseits zu gebrauchen.
Ich bin sehr zufrieden und lobe Made in Germany.

Is this review helpful?
by Ole B.  on 23.02.2021 (modified on 14.03.2022)

Für mich bisher ein gelungenes Konzept. Der Stabilitätsgewinn auf Feldwegen u.Ä. verglichen mit der 32 mm Ausführung eines Grand Prix 5000 ist deutlich bemerkbar, bei etwas weniger agilem Fahrverhalten. Da das Modell auf dem klassischen Grand Prix basiert, scheint die Laufmischung weniger auf Rollwiderstand optimiert, bietet aber wie beim GP 5000 viel Traktion. Es ist weiterhin ein schneller Reifen, auf dem sich längere Strecken leicht bewältigen lassen. Schwächen liegen auf grobem Schotter, wo er schnell ausbricht, und festem Matsch, welcher auf dem Gummi teilweise extrem haftet, hier ist ein Tourenreifen natürlich besser. Der Pannenschutz fällt gegenüber Vectraneinlagen theoretisch etwas ab, was aber angesichts des vergleichsweise günstigen Preises mMn verkraftbar ist.

Is this review helpful?
by Stefan H.  on 12.06.2020
verified purchase
3 of 3 customers found this review helpful.

Ich bin leider relativ enttäuscht vom Grand Prix Urban. Schnittanfällige Lauffläche, fällt schmaler aus als angegeben (33,5mm auf DT R460) und rollt auch nur mittelmäßig. Die zuvor verwendeten GP 4 Season in 32mm haben sich auf der gleichen Pendelstrecke deutlich besser geschlagen.
Schade, die Idee ist super, die Umsetzung ist nicht sooo gut gelungen.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.