DT Swiss EX 471 Disc 26" Rim

Item number: 45341
4
4
EX 471 Disc 26" Rim - black/26" / 32 hole
EX 471 Disc 26" Rim - black/26" / 32 hole
EX 471 Disc 26" Rim - black/26" / 32 hole
EX 471 Disc 26" Rim - black/26" / 32 hole
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00
Uphill with muscle power while chatting with the buddies, downhill attack mode. That's exactly what DT Swiss Enduro rims are designed for. Manufactured with the highest precision and from extremely resistant aluminium alloys, the EX 471 can handle even the most demanding trails.

Specifications:


Application: Enduro
Wheel Size: 26"
Tyre Type: clincher tyre
Number of Spokes: 28, 32
Brake Type: disc
Tubeless System: tubeless ready

Technical Information:


Dimensions (ETRTO): 25-559
Inner Width: 25.0 mm
Outer Width: 30.0 mm
Depth: 21.0 mm
ERD: 537 mm
Valve Hole Diameter: SV / Presta (6.5 mm)
Material: aluminium

Approved For:


Weight Limit: 130 kg (system weight)
Air Pressure (max.): 5.5 bar
Recommended Tyre Width: 1.5 - 3.0" / 40 - 76 mm

Features:


- no eyelets
- 1200 N max. spoke tension
- rim tape: 559x27 mm
- Spokes: DT Competition®, DT Aerolite®, DT Aero Comp®

Technology:


SBWT®:
In the SBWT® (Strength Boost Welding Technology) process, a block is pressed into both profile ends for stabilisation during welding. After welding, the seam is CNC processed.

Models:


26" / 28 hole:
- Wheel Size: 29"
- Number of Spokes: 28
- Manufacturer Number: RTEX47DPN28S021227

26" / 32 hole:
- Wheel Size: 29"
- Number of Spokes: 32
- Manufacturer Number: RTEX47DPN32S021254

Contents:


- 1 x DT Swiss EX 471 rim
- incl. DT Swiss Pro Lock Squorx Pro Head aluminium 2.0 mm nipples (silver)
- incl. DT Swiss PHR washers


Gewicht:

  • black/26" / 28 hole: 500 g

Models:

  • black/26" / 28 hole, in stock
    58.74€
  • black/26" / 32 hole, in stock
    60.50€

Customer Reviews (4)

4.8

Customer Reviews (4)

4.8/5.0
5
3
4
1
3
0
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Tom H.  on 02.06.2022
verified purchase

Super Preis, gute Qualität der Felge + Zubehör und die Lieferung ging auch fix.

Is this review helpful?
by Helena W.  on 20.09.2021
verified purchase

Der Service Und die Kommunikation dieser Firma ist hervorragend. Schnell und kompetent. Da ich schon öfters hier eingekauft habe weiß ich das das Material eine gute Beschaffenheit hat. Daher werde ich bei Bedarf wieder hier bestellen. Danke

Is this review helpful?
by Philipp S.  on 23.06.2021

Auch wenn die Felge von DT Swiss für den Anwendungsbereich AM/Enduro klassifiziert ist, habe ich sie am XC-Fully montiert, weil das auch mal über leichtere Trails gescheucht wird und es mir mehr auf Stabilität als auf das letzte Gramm ankommt.

Mit der Felgeninnenweite von 25mm finde ich sie perfekt für Reifenbreiten zwischen 2,0" und 2,2" geeignet. Bis 2,4" geht auch noch gut, darüber hinaus ist die Angabe in der Produktbeschreibung nicht nachvollziehbar. (Vorher hatte ich 20mm und mit 2,4" ein schwammiges Fahrgefühl in Kurven.)

Es liegen Nippel "Pro Lock Squorx Pro Head Aluminium 2.0mm" in silber bei. Da ich silber fürchterlich finde und rote dazu gekauft habe, ist die Beigabe für mich überflüssig und erhöht nur den Preis (-1 Stern).

Is this review helpful?
by Manuel F.  on 12.11.2019
verified purchase

Top Felge! Hält von Downhill und Dirtjump über Street Riding alles aus! Nur die Unterlegscheiben beim Einspeichen sind etwas störend.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.