KMC S1 Wide Singlespeed Chain - brown/1x

KMC S1 Wide Singlespeed Chain

Item number: 70540
3
3

Smooth running: the S1 Wide Chain by KMC


The KMC S1 Wide chain (1/2" X 1/8" ) is suitable for track and bikes with internally geared hubs, for BMX, fixies and other bikes with only one gear. It impresses with its particularly quiet running. A Snap-On master link is included.

Specifications:

Application:
City, BMX, Track, City & Touring
Gearing:
1x

Technical Information:

Number of Links:
112
Closure Type:
master link (Snap-On)
Size:
1/2" x 1/8"
Pin Length:
8.6 mm
Directional:
no
Material:
steel

Features:

  • for singlespeed wheels
  • cover-free chain
  • runs smooth
  • brown finish
  • compatible with Half Links

Manufacturer Number:

BS1WBR112

Contents:

  • 1 x KMC S1 Wide chain
  • 1 x KMC Snap-On 1/8" EPT Silver master link

  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.87 / 5.00

Models:

  • brown/1x, out of stock
    5.18€

Customer Reviews (3)

3.7

Customer Reviews (3)

3.7/5.0
5
2
4
0
3
0
2
0
1
1

Give us your opinion on this product.

by Markus P. on 12.09.2023
verified purchase
item: brown/1x

Nach nicht mal zwei Monaten und runden 1000km über die Verschleißgrenze hinaus gelängt. Mit Roloff Kettenlehre nachgewiesen und auch sonst gut sichtbar. Zweimal musste ich nachspannen. Einmal wäre ich fast gestürzt, weil die Kette so schnell zu lang wurde und sie vom Ritzel gesprungen ist, das hatte ich 30 Jahre nicht. Nee, lieber die Connex 7R8, kostet nur 3x so viel und hält 10x länger. Hier habe ich am falschen Ende gespart.

Is this review helpful?
by Christoph T. on 23.04.2023
verified purchase
item: brown/1x

Die Kette der Wahl wenn es preiswert sein soll und es um ein Hollandrad mit Nabenschaltung geht.

Is this review helpful?
by Jörn W. on 05.05.2020
verified purchase
item: brown/1x
1 of 1 customers found this review helpful.

Top. Bin sehr zufrieden

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.