Kryptonite Evolution Mini 7 U-Lock with Kryptoflex® Cable

Item number: 56372
2
2
37.81€

excl. shipping cost
to the delivery destination: USA

black-orange/8.3 x 17.8 cm
2 to 7 days
Quantity:

Delivery to USA is not possible.

No picture available for the chosen product version.

Evolution Mini 7 U-Lock with Kryptoflex® Cable - black-orange/8.3 x 17.8 cm
Evolution Mini 7 U-Lock with Kryptoflex® Cable - black-orange/8.3 x 17.8 cm
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.9 / 5.00

Invincible double: the Evolution Mini 7 U-lock with Kryptoflex® Cable by Kryptonite


The Evolution™ Mini 7 U-lock has all the features of the legendary Evolution™ Mini, but offers additional flexibility thanks to the 120 cm Kryptoflex® cable. Securing the frame together with the front and rear wheel is thus child's play.

Technical Information:


Design: U-lock with cable
U-Lock Material: hardened kryptonium™ special steel
Cable Material: steel
Dimensions: 8 cm x 17.8 cm
Shackle Thickness: 13 mm
Cable Length: 120 cm
Cable Thickness: 10 mm
Security Rating: 7 (out of 10)

Features:


- shackle with double deadbolt design for additional security
- additional protection against break-in by turning the lock open
- reinforced high security disc cylinder lock for security against drilling and picking
- weatherproof vinyl cover guards against damage
- Kryptoflex® End loop cable offers extra protection for wheels
- FlexFrame lock holder can be mounted on all common tube diameters thanks to a new, smooth-running lock
- with Kryptonite Evolution lettering on crossbar
- Key Safe Program: spare keys can be ordered for registered locks.
- cylinder cover

Security Level:


The Kryptonite Security Level compares all Kryptonite products on a scale of 1 to 10. While Level 1 serves as a deterrent, Level 10 offers the highest possible safety for extremely dangerous areas. So you can choose exactly the right lock for your needs.

ATPO (Anti Theft Protection Offer)


ATPO (Anti Theft Protection Offer) is an optional theft protection offer from Kryptonite.
It is not a bicycle insurance, and no contract with an insurance company needs to be signed.
In order to benefit from the advantages of the program, register at Kryptonite website. Here you will also find the exact terms and conditions of the contract as well as a list of registration fees and coverage amounts for the various locks.

Manufacturer Number:


002079

Contents:


- 1 x Kryptonite Evolution™ Mini 7 U-lock
- 1 x Kryptonite Kryptoflex cable®
- 1 x mount
- 1 x key with integrated lamp
- 2 x keys

Gewicht:

  • black-orange/8.3 x 17.8 cm: 1,61 kg

Models:

in stock 2 to 7 days up to 10 days Out of stock inform me
  • black-orange/8.3 x 17.8 cm
    37.81€

Customer Reviews (2)

4

You have questions regarding a product?

+49 2405.450045 +49 2405.450045

Customer Reviews (2)

4.0/5.0
5
1
4
0
3
1
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Marco T.  on 30.07.2021
verified purchase

Das Schloss hat für meine Zwecke die ideale Größe. Ich nutzte es an meinem Alltagsrad und kam bisher fast immer damit durch Rahmen und eine Befestigungsmöglichkeit wie Radbügel und dergleichen. Wenns dann doch mal größer wird kann man auch prima Hinterrad und Rahmen zusammenschließen und mit dem mitgelieferten Kabel Alles an einem Baum oder ähnlichem befestigen.
Die Halterung ist ok, hat sich bei mir aber bereits einmal gelockert, war aber schnell behoben. Das klappern tritt auf, finde ich persönlich nicht sehr störend, wird aber sicher damit zusammenhängen wo man die Halterung befestigung und wo man mit dem Rad rumfährt (Am Sitzrohr, auf Asphalt bei mir).
Was mich leider schon stört ist aber die Tatsache, dass das Schloss nicht ohne Schlüssel einrastet. Gut, darüber kann man hinwegsehen, nicht aber wenn dann der Schließzylinder so Anfällig in der Bedienung ist. Ist der Schlüssel nämlich nicht zu 100% im Schloss, oder rutscht er während dem Auf- oder Zusperren etwas heraus, lässt sich der Schlüssel zwar etwa um die Hälfte drehen, bleibt dann aber stecken und man bekommt den Schlüssel nur nach längerem gerüttle und geschüttle wieder heraus. Bin inzwischen mit der Bedienung wirklich vorsichtig, dennoch kommts leider vor.
Kompromiss aus Sicherheit und Gewicht, vor Allem in Kombination mit dem Kabel top! Der Schließzylinder leider echt ein Graus!

Is this review helpful?
by André W.  on 18.04.2020
2 of 2 customers found this review helpful.

guter kompromiss zwischen sicherheit und flexibilität. habe mir viele tests von schlössern angeschaut. bügelschlösser schneiden fast immer am besten ab. noch besser wäre die gelbe serie mit dickerem bügel. aber die ist fast doppelt so schwer. für mein city-rennrad ist das evolution die gute mischung.
extrem störend war das klappern vom schloss in der rahmenhalterung. ein kleiner trick schafft allerdings leicht abhilfe: 3mm starke kabelbinder unter den gummi-dämpfern am bügel anbringen. dann sitzen die dämpfer an der richtigen position und fixieren bügel und brücke so wie es wohl auch gedacht ist.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.