NEWMEN Advanced 318.25 31.8 25 mm Riser Carbon Handlebars - black/800 mm 8°

NEWMEN Advanced 318.25 31.8 25 mm Riser Carbon Handlebars

Item number: 74224
5
5

NEWMEN Advanced 318.10 31.8 25 mm Riser Carbon handlebars - tired wrists are a thing of the past


With the NEWMEN Advanced 318.10 31.8 25 mm Riser Carbon handlebars you tyre more slowly, because incorrect wrist placement is counteracted. The mix of 8° upsweep and 8° backsweep lets you overcome even the most difficult trails effortlessly!

Specifications:

Application:
All Mountain, Cross Country, Enduro, Downhill
Width:
760 mm, 800 mm
Stem Clamp:
31.8 mm
Rise:
25 mm

Technical Information:

Backsweep:
Upsweep:
Material:
Carbon

Features:

  • UD finish

Models:

760 mm 8°:
  • Application: All Mountain, Cross Country
  • Width: 760 mm
  • Backsweep: 8°
  • Upsweep: 8°
  • Manufacturer Number: 90511

800 mm 8°:
  • Application: All Mountain, Enduro, Downhill
  • Width: 800 mm
  • Backsweep: 8°
  • Upsweep: 8°
  • Manufacturer Number: 90512

Contents:

  • 1 x NEWMEN Advanced 318.25 handlebars


Weight:

  • black/760 mm 8°: 235 g
  • black/800 mm 8°: 240 g
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.87 / 5.00

Models:

  • black/760 mm 8°, out of stock – back in stock soon
    101.26€
  • black/800 mm 8°, in stock
    120.30€

Customer Reviews (5)

4.8

Customer Reviews (5)

4.8/5.0
5
4
4
1
3
0
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Jörg A. on 05.05.2022
verified purchase
item: black/760 mm 8°
2 of 2 customers found this review helpful.

War mein bester Lenker, bis ich mich letztlich für einen SQLab mit mehr Rise und vor allem mehr Backsweep entschieden habe, mit dem ich in meinem Rad tatsächlich besser klar komme.

Is this review helpful?
by Felix G. on 09.01.2022
verified purchase
item: black/760 mm 8°
1 of 1 customers found this review helpful.

Sehr schön verarbeiteter Carbon Lenker in unauffälligem Look. Vom Gewicht her gibt es auch leichtere, aber dann nicht zu diesem guten Preis oder mit einer ganz anderen Geometrie.
Am Enduro Bike gut aufgehoben finde ich, allerdings ohne Sturzerfahrung.
Lenker lässt sich sehr gut kürzen mit der Cyclus Tools Säge + Sägeblatt für Carbon.

Is this review helpful?
by Marcus S. on 11.03.2021
verified purchase
item: black/760 mm 8°
4 of 5 customers found this review helpful.

Für mich von der Ergonomie der perfekte Lenker. Die Dämpfungseigenschaften sind super und deutlich besser als bei meinem alten Carbonlenker. Sehr gute Verarbeitung. Ich kann ihn wärmstens empfehlen zumal der Preis völlig in Ordnung ist.

Is this review helpful?
by Mark H. on 01.09.2020 (modified on 04.05.2021)
verified purchase
item: black/760 mm 8°
4 of 4 customers found this review helpful.

Super leichter Lenker. Die Ergonomie ist für mich genau richtig. Klare Kaufempfehlung

Is this review helpful?
by Simon D. on 13.07.2020
verified purchase
item: black/800 mm 8°
6 of 6 customers found this review helpful.

Bin äußerst zufrieden mit dem Lenker: super Ergonomie, exzellente Vibrationsdämpfung und direkte Umsetzung der Lenkimpulse. Und schön schaut er auch noch aus:)
Top Preis-Leistungs-Verhältnis!

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.