OneUp Components Switch Oval Chainring Carrier System for Shimano - black/28 tooth

OneUp Components Switch Oval Chainring Carrier System for Shimano

Item number: 77368
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OneUp Components Switch Oval Chainring Carrier System - Shimano chainring swap made easy


The OneUp Components Switch Oval Chainring Carrier System for Shimano comes with a special spider compatible with Shimano Direct Mount XTR, XT and SLX cranks and an oval Switch V2 chainring. This is perfect for Shimano HG+ 12-speed chains and increases rear wheel traction. OneUp Switch is a Direct Mount chainring system, which stands for simplified and significantly accelerated chainring change. You only need a 4 mm Allen key to complete the assembly in the shortest possible time. The crank remains on the bike. So switch to a smaller chainring in no time at all when a steep trail is coming up - faster than your friend can put on their cycling shoes! By the way, the Switch System also saves you money, because a new Direct Mount chainring would cost more than a OneUp Components Switch replacement chainring.

The OneUp Components Switch System is available for different crank standards, complete with oval or round chainrings. You can find the Switch Carrier Spider as well as the chainrings separately in our assortment.

Specifications:

Application:
Enduro, All Mountain
Mount:
Shimano Direct Mount
Teeth:
28 T, 30 T, 32 T, 34 T
Gearing:
1x12-speed
Type:
12 % oval

Technical Information:

Chainline:
depending on the crank
Material:
aluminium (7075-T6)

Compatibility:

  • Shimano Direct Mount cranks of the series XTR M9100, XT M8100, SLX M7100
  • all 8-/9-/10-/11-speed chains
  • SRAM Eagle 12-speed chains
  • Shimano Hyperglide+ (HG +) 12-speed chains

Features:

  • chainring swap in under a minute (manufacturer specification)
  • quick adaptation of the set-up to the conditions
  • less cost for spare chainrings
  • oval chainring design: ultimate traction due to the harmonic torque on the rear wheel, optimal power transfer
  • 115° Timing
  • narrow-wide structure ensures the chain won't drop
  • requires only a 4 mm hex key, cranks don't need to be removed

Note:
Loosen bolts with two turns, loosen and remove chainring with a 20° rotation. To fit the new Switch chainring, proceed in the opposite direction (the small bulge on the inner edge must be in line with the crank arm), 8 Nm tightening torque.

Manufacturer Numbers:

28 tooth:
1C0687BLK + 1C0654BLK
30 tooth:
1C0687BLK + 1C0655BLK
32 tooth:
1C0687BLK + 1C0656BLK
34 tooth:
1C0687BLK + 1C0657BLK

Contents:

  • 1 x OneUp Components Switch Carrier Shimano spider
  • 1 x OneUp Components Switch V2 oval chainring


Weight:

  • black/30 tooth: 69 g
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.87 / 5.00

Models:

  • black/28 tooth, in stock
    69.24€
  • black/30 tooth, in stock
    69.24€
  • black/32 tooth, in stock
    69.24€
  • black/34 tooth, in stock
    69.24€

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by Stefan G. on 26.10.2023
verified purchase
item: black/34 tooth

Da ich ab und zu neben den Touren am Niederrhein, die ja bekanntlich nicht so bergig sind und der Eifel, im Harz und in Richtung bergisches Land fahre, wollte ich ein System fahren, bei dem ich die Kettenblätter schnell wechseln kann. Das System von OneUp fand ich interessant und nachdem ich folgenden Satz gelesen hatte war ich überzeugt.
"Und Du sparst mit ihnen auch noch Geld, da ein OneUp Components Switch Ersatz-Kettenblatt weniger kostet als ein neues Direct Mount-Kettenblatt."
Das stimmte tatsächlich zu Zeitpunkt des Kaufs auch. Mittlerweile hat sich das aber etwas verschoben und die Ersatzkettenblätter sind teurer als die XT Kettenblätter.
Bsp.: Shimano XT Kettenblatt, 12-fach, rund, 32 Zähne = 54,99 €
Oneup Switch V2, rund 32 Zähne = 62,99 €
Weniger Material, einfachere Fertigung und über 13% teurer. Ich werde somit wieder auf Shimano wechseln.
drei Sterne für das geniale Konzept, aber 2 Sterne Abzug für das schlechte Preis-Leistungs-Verhältnis

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by Sebastian D. on 04.06.2020
3 of 3 customers found this review helpful.

Idee ist super und an sich klappt es auch ganz gut mit dem Wechselsystem.

Qualität ist okay. Mittlerweile hat das Blatt 2 Ketten überlebt, die beide kurz vor erlaubtem Verschleiß gewechselt wurden. Sieht alles noch sauber aus.

Eine Schraube musste ich im Herbst mit loctite einkleben und hält seither. Drehmoment wurde korrekt angewendet.

Im Herbst letzten Jahres und im Winter bin ich einige Matschrunden gefahren. Zwischen dem Wechselblatt und dem "Spider" hat sich Dreck gefangen, der ein deutliches Knarzen erzeugt. Habe erst mein Tretlager gewechselt, dann die Pedale gecheckt, die Kurbel geprüft, den "Spider" in der Mitte. Nichts. Die Schrauben, die das Wechselblatt halten waren Schuld. Alles wieder sauber gemacht und jetzt passt es wieder. Die Mulden, in die das Wechselblatt eingeführt wird, sind regelrechte Dreckfänger, in die sich der Schmutz nur so einfängt. Ein weiteres Wartungsteil am Bike das unnötig ist.

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