Ritchey Classic Handlebar Tape - brown/universal

Ritchey Classic Handlebar Tape

Item number: 81254
2
2
Classic handlebar tape from Ritchey is 2.8 mm thick and therefore particularly soft.

Specifications:

Material:
synthetic leather
Thickness:
2.8 mm
Length:
200 mm

Manufacturer Numbers:

black:
49370817002
brown:
49370887002

Contents:

  • 1 x pair Ritchey Classic handlebar tape rolls
  • 1 x pair Ritchey handlebar end plugs
  • 1 x pair Ritchey finishing strips

  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00

Models:

  • black/universal, in stock
    17.30€
  • brown/universal, in stock
    17.30€

Customer Reviews (2)

2

Customer Reviews (2)

2.0/5.0
5
0
4
0
3
0
2
2
1
0

Give us your opinion on this product.

by Uwe H. on 16.04.2023
verified purchase
item: black/universal

Band an sich OK, Klebefläche rückseitig eher schmal , mitgelieferte Klebebänder zur Fixierung am Ende halten nicht und sind zu kurz. Würde ich nicht nochmal kaufen.

Is this review helpful?
by Johannes L. on 08.05.2022
verified purchase
item: brown/universal

Das Band hat einen schönen Braunton, das wars aber auch schon. Absolut glatt bietet es kaum Grip. Die Kante ist hart und unangenehm zu greifen. Habe es nach einem halben Jahr wieder runter gemacht, dabei sind Teile des Schaumstoffs am Lenker festgeklebt. Ziemlich mühsam, den Lenker davon wieder zu befreien.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.