Coaxial Adapter w/ Coaxial Plug - black-silver/universal

SON Coaxial Adapter w/ Coaxial Plug

Item number: 62288
5
5

A coaxial plug on the way to the dynamo: the coaxial adapter by SON


With SON's coaxial adapter, you can connect and disconnect the cable for the front light directly with the hub dynamo - conveniently, elegantly and reliably. The adapter fits all current Son 28 and Son Delux without self-contacting. The coaxial plug is also included in the delivery.

Information regarding the return of batteries and electrical equipment:

Information on the return and disposal of used batteries and electrical equipment can be found here.

Technical Information:

Plug:
Type:
two-pole
Outer Diameter:
6.6 mm
Length:
25 - 30 mm

Compatibility:

  • Son 28
  • Son Delux

Note:
To install the plug, please follow SON's Connections Soldering Instructions. The SON Soldering Unit is also helpful.

Manufacturer Number:

72630

Contents:

  • 1 x SON coaxial plug
  • 1 x SON coaxial adapter


  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00

Models:

  • black-silver/universal, in stock
    20.76€

Customer Reviews (5)

4

Customer Reviews (5)

4.0/5.0
5
1
4
3
3
1
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by NORBERT C. on 03.10.2023
verified purchase
item: black-silver/universal

Très bon connecteur. Néanmoins, il est nécessaire d'être minutieux pour souder les fils sur celui-ci.

Is this review helpful?
by Jochen W. on 25.06.2023
verified purchase
item: black-silver/universal

Gut, aber komplex und unnötig overengineered. Ich hatte nie Probleme mit dem Shimano Stecker, auch in heftigstem Regen, und der ist ohne Spezialwerkzeug montierbar. Für den SON Adapter braucht es einen leistungsstarken Lötkolben und etwas Löterfahrung, und eine Heißluftpistole. Außerdem sollte ein Steckverbindungssystem bei einem 200+ € Dynamo einfach dabei sein und nicht extra gekauft werden müssen.

Is this review helpful?
by Christian K. on 22.07.2022
verified purchase
item: black-silver/universal

Mit meinem Ersa PTC70 (75w) konnte ich den Stecker im ersten Anlauf zu meiner vollsten Zufriedenheit anbringen.

Im Gegensatz zu den ab Werk verbauten SON-Flachsteckern meines Koga Reiserads benötige ich jetz 80% weniger Zeit zum Vorderradausbau.

Aufgrund der Lötanleitung und der Tatsache, dass SON eine extra Lötvorrichtung anbietet war ich zuerst etwas abgeschreckt. Ich bin kein Lötprofi, erziehle aber immer gute Ergebnisse, wenn ich alle zu verbindenden Teile vor dem Löten fixiere: Ich hatte ein Brett mit Spannriemen an den Lowridern als Unterlage fixiert. Die Fixierung erfolgte mit Klemmen, Klebeband und Wickeldraht.

Is this review helpful?
by Uwe S. on 10.12.2020
verified purchase
item: black-silver/universal

Trotz Lötvorrichtung gelingt es nicht, mit einem 50-Watt-Lötkolben den Innenleiter aus Edelstahl so stark zu erhitzen, dass das Lot benetzt. Im Gegenteil, die Isolierung aus Kunststoff hält der Hitze nicht stand, so dass der Stift in dem Adaptergehäuse hin- und herrutscht.
Es wäre besser gewesen, die Oberfläche zu vergolden wie bei den Steckverbindern von Supernova, die sich superleicht anlöten lassen.

Is this review helpful?
by Lou H. on 17.02.2019
verified purchase
item: black-silver/universal

It kind of a challenge to implement this adapter but it is a perfect solution to take out your wheel in case fixing a flat in the dark. What took SON so long?

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.