Shimano XTR XC PD-M9100 Clipless Pedals

Item number: 65393
6
6
XTR XC PD-M9100 Clipless Pedals - grey/universal
XTR XC PD-M9100 Clipless Pedals - grey/universal
XTR XC PD-M9100 Clipless Pedals - grey/universal
XTR XC PD-M9100 Clipless Pedals - grey/universal
XTR XC PD-M9100 Clipless Pedals - grey/universal
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00

Shimano XTR XC PD-M9100 clipless pedals - Cross Country specialists


The Shimano XTR PD-M9100 SPD pedals are designed for cross country use. With their double-sided, offset binding, they stand for pedalling efficiency and excellent bike control. The cylindrical bearing surface keeps mud out better, so you can hop on and off the bike safely.

Specifications:


Application: Cross Country
Type: clipless pedals
Pedal System: SPD
Cleat Mount: 2-bolt

Technical Information:


Body Material: Aluminium
Axle Material: steel (CrMo)
Bearings: compact
Height: 15.1 mm
Recommended Cleats: SM-SH51, SM-SH56
Pedal Centre to Crank Arm Distance: 55 mm

Features:


- Series: XTR M9100
- cylindrical contact surface keeps mud away better for safe entry and exit
- efficient pedalling and better bike control
- dual-sided binding mechanism (offset)
- cartridge axle
- sealed mechanism
- release tension adjust
- anodised
- optional SM-PD60 reflectors

Manufacturer Number:


I-PDM9100

Contents:


- 1 x pair Shimano XTR PD-M9100 clipless pedals
- 1 x pair Shimano SM-SH51 cleats
- 2 x 1 mm cleat spacers


Gewicht:

  • grey/universal: 314 g (Paar)

Models:

  • grey/universal, in stock
    99.99€

Customer Reviews (6)

5

Customer Reviews (6)

5.0/5.0
5
6
4
0
3
0
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Martin L.  on 26.07.2022

Top Click- Mechanismus, sehr stabil, 1a Qualität /Verarbeitung/Kraftübertragung... und mir pers. gefällt auch das einfache funktionelle Design.
Gewicht? Ich sage mal so: für das was sie leisten müssten sie eigentlich 3 x so schwer sein (und doppelt so teuer)
Für alle Bikes die was aushalten müssen, oder für Leute die einfach nur ein paar super langlebige hochwertige Click-Pedale suchen gibt es wohl kaum etwas besseres.

Is this review helpful?
by Robert M.  on 19.05.2022
verified purchase

Fahre seit sehr langer Zeit Shimano Pedale, gibt für mich in der Summe nichts besseres.

Is this review helpful?
by Marko B.  on 20.01.2022
verified purchase

Viel besser geht's nicht - recht leicht, ein- und ausklicken sehr einfach, und die Qualität und Optik sind eigentlich unschlagbar.

Is this review helpful?
by Marko F.  on 11.04.2020
verified purchase
0 of 1 customers found this review helpful.

es gibt für mich nichts besseres als die XTR Pedale, gibt sicher leichteres, aber der Shimano Mechanismus ist ungeschlagen

Is this review helpful?
by Carsten B.  on 18.10.2019
verified purchase

Sehr leichte und qualitativ hochwertige Pedale. Der Unterschied zu den XT Pedalen ist nicht groß, jedoch fühlt sich das Ein- / Ausklicken noch ein wenig besser und geschmeidiger an. Preislich in Ordnung für die Qualität.

Is this review helpful?
by Zhouxing Li  on 14.07.2019
verified purchase

Wenn du nicht eine bestimmte Ziel hast, dann ist Shimano deine gewünschte Auswahl. besonder XTR.
Bisher habe ich drei mal gefahren. XTR kann immer meine Karft perfect übertragen. Außerdem ist die Ausziehenkraft flexibel veränderbar. Super Klick Pedale

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.