Cyclus Tools Push-In Tool for Aheadset Star Nuts - universal/universal

Cyclus Tools Push-In Tool for Aheadset Star Nuts

Item number: 4172
4
4
The push-in tool guarantees you an exact insertion of the Ahead claw into the steerer tube with a previously defined impact depth.

Features:

  • guarantees exact insertion of the Ahead claw into a defined impact depth
  • suitable for 1" and 1 1/8"

Manufacturer Number:

720088

Contents:

  • 1 x Cyclus Tools push-in tool
  • 1 x Cyclus Tools threaded bushing, 1"
  • 1 x Cyclus Tools threaded bushing, 1 1/8"

  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00

Models:

  • universal/universal, in stock
    51.92€

Customer Reviews (4)

4.5

Customer Reviews (4)

4.5/5.0
5
3
4
0
3
1
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Dirk S. on 01.03.2019
verified purchase
item: universal/universal

Ohne Tool geht es nicht. Die Kralle montiert man hiermit auch direkt auf die richtige Höhe.

Is this review helpful?
by Andreas E. on 21.07.2015
verified purchase
item: universal/universal
0 of 1 customers found this review helpful.

Sein Geld wert. Gute Verarbeitung, hohe Genauigkeit.

Is this review helpful?
by Björn D. on 27.06.2008

Funktioniert gut, kann aber der Kritik des Vorredners nicht ganz folgen.
Das Gewindestück ist schlicht längenverstellbar und ich empfinde das nicht als Montageproblem.

Is this review helpful?
by Heiko D. on 06.05.2004

nachdem ich zuerst versucht habe, eine Kralle nur mit einer passend langen Schraube einzutreiben und mir dies nicht gelang - auch mit minimalem Versatz läßt sich das Steuerspiel nicht mehr richtig einstellen - habe ich mir diesen Einschläger gegönnt. Feine Sache, Kralle einschrauben und drauf. Das Gewindestück des Geräts blieb jedoch an der Kralle hängen, war zwar leicht wieder abzuschrauben, dürfte aber eigentlich nicht passieren. Für die Hobbyschrauberei ausreichend.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.