DTH MaxxPro EXO Tanwall 26" Wired Tyre - tanwall/26x2.3

Maxxis DTH MaxxPro EXO Tanwall 26" Wired Tyre

Item number: 84811
2
2

Guidelines for Replacing E-bike Components:

Before you replace components on your e-bike, please read through the guidelines for component replacement for CE-marked e-bikes/pedelecs with pedal assistance.

Specifications:

Application:
Dirtjump, Slopestyle
Type:
wired tyre
Tubeless System:
none

Technical Information:

Rubber Compound:
MaxxPro
Carcass:
60 tpi
Sidewall:
EXO Protection

Models:

29x2.3:
Dimensions:
26 x 2.3"
ETRTO:
55/58-559
Air Pressure (max.):
4.5 bars
Manufacturer Number:
1280

Features:

  • reference for dirt and street tyres of the latest generation
  • lightweight
  • robust
  • good grip
  • modern tread pattern

Technology:

MaxxPro
MaxxPro Compound is the first tyre compound for bicycle tyres in which the components have been ground extremely finely. This compound is optimal from all-mountain to downhill: more grip, good damping characteristics, long life, low rolling resistance. And no lug breakage - a success exclusive to Maxxis MaxxPro technology.

EXO Protection
This extremely cut and abrasion resistant material protects the sidewalls of various Maxxis MTB tyres. It is very tightly woven, light and very flexible. As a result, the performance of the tyres remains convincingly good.

Contents:

  • 1 x Maxxis DTH MaxxPro EXO Tanwall 26" Wired Tyre

Weight:

  • tanwall/26x2.3: 785 g
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00

Models:

  • tanwall/26x2.3, in stock
    22.50€

Customer Reviews (2)

3.5

Customer Reviews (2)

3.5/5.0
5
1
4
0
3
0
2
1
1
0

Give us your opinion on this product.

by rüdiger v. on 16.11.2022
verified purchase
item: tanwall/26x2.3

top

Is this review helpful?
by Gerald N. on 24.09.2022

Der Reifen ist schnell und leise auf Asphalt - mit Conti Schlauch,
3,5-4,0 bar und 73 kg Lebendgewicht ein Jahr lang ohne Probleme gefahren. Auf Wegen mit kleinen Steinen, die sich gerne in das enge Profil klemmen, hört man den Reifen auch später auf Asphalt nicht nur gut sondern darf sich über einen Plattfuß nicht wundern. So auf den Radwegen einer großen Nordseeinsel viermal in zwei Tagen geschehen - immer am Hinterrad. Jedesmal hatte sich ein Steinchen durch die Karkasse gebohrt - kein Dorn, keine Muschel. Hat mich einen neuen doppelt so schweren Unplattbar Reifen zu Inselpreisen gekostet. Schade.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.