Maxxis Minion DHR II Double Down WT 27.5" Folding Tyre

Item number: 59663
1
1
51.68€

excl. shipping cost
to the delivery destination: USA

black/27.5x2.4
Availability:
in stock
Quantity:

Delivery to USA is not possible.

Maxxis Minion DHR II Double Down WT 27.5" Folding Tyre - black/27.5x2.4
Maxxis Minion DHR II Double Down WT 27.5" Folding Tyre - black/27.5x2.4
Maxxis Minion DHR II Double Down WT 27.5" Folding Tyre - black/27.5x2.4
Maxxis Minion DHR II Double Down WT 27.5" Folding Tyre - black/27.5x2.4
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.86 / 5.00

Even more aggressive: Minion DHR II folding tyre by Maxxis


The Minion DHR II is a complete redesign. Acceleration, cornering and braking have all been improved. The shoulder knobs were borrowed from the legendary Minion DHF and then beefed up to handle duty as a rear tyre. The center tread has been heavily ramped and siped to roll fast and track straight under braking. Pair the DHR II with the Minion DHF for the ultimate aggressive riding combo!

Note from the manufacturer: refrain from using ammonium based tyre sealant. After a few months, the ammonium weakens the tire's carcass by 30 %.

Specifications:


Application: All Mountain, Enduro
Type: folding tyre
Tubeless System: Tubeless Ready

Technical Information:


Rubber Compound: 3C MaxxTerra
Carcass: 120DD tpi
Puncture Protection: Double Down

Models:


27.5x2.4
Dimensions: 27.5 x 2.4"
ETRTO: 61-584
Air Pressure (max.): 3.4 bar
Manufacturer Part Number: 1113

Technology:


3C MaxxTerra
Maxxis 3C Triple Compound mountain technology uses a harder, longer lasting base layer and two progressively softer top layers in order to optimize traction and stability.
An intermediate compound configuration used in select mountain tyres. 3C Maxx Terra is softer and offers more traction than 3C Maxx Speed, yet provides better treadwear and less rolling resistance than Maxx Grip.

Double Down
Double Down tyres are constructed like Downhill tyres. The carcass is reinforced with a Butyl inner layer to the sidewalls. Through two 120 tpi (instead of 60 tpi) plies and Aramid torus, they are significantly lighter than the Downhill tyres. Much more stable and more durable than Maxxis TR + EXO tyres, making it the perfect choice for hard Enduro courses.

Wide Trail (WT):
Diese Konstruktion optimiert das Profillayout und die Reifenform auf den heute modernen breiteren Felgen. Traditionelle Reifen werden für schmalere Felgen entwickelt und erhalten auf breiteren Felgen eine zu eckige Form und damit eine nicht gerade optimale Performance. WT Reifen sind für eine innere Felgenbreite von 35 mm optimiert, funktionieren aber ausgezeichnet auf allen Felgen mit einem Innenmaß von 30 - 40 mm. Betrifft Reifen mit einer Breite ab 2,4" .

Tubeless Ready
Maxxis Tubeless Ready (TR) tyres provide the benefits of a UST tubeless tire without the weight penalty. Their TR tyres use a standard casing and require the use of a liquid sealant in order to make them airtight.

Contents:


- 1 x Maxxis Minion DHR II 27.5" folding tyre

Gewicht:

  • black/27.5x2.4: 1170 g

Models:

in stock 2 to 7 days up to 10 days up to 20 days inform me
  • black/27.5x2.4
    51.68€

Customer Reviews (1)

4

You have questions regarding a product?

+49 2405.450045 +49 2405.450045

Customer Reviews (1)

4.0/5.0
5
0
4
1
3
0
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Stanislaw I.  on 20.06.2019 (modified on 18.07.2019)
verified purchase

Seitenschlag und Höhenschlag trotz Montage mit minimalem Reifenhebereinsatz (was dennoch ein kleiner Krampf mit DT FR 560 war).
Recht ärgerlich.
Bislang nicht gefahren.

Nachtrag: Der beste Reifen (HR) den ich bislang auf loose over hardpack gefahren bin. In Kombination mit ASSEGAI eine Wucht!

Is this review helpful?
Response from bike-components on 29.07.2019:

Die meisten breiteren Reifen laufen nicht 100% schnurgerade, aber die Abweichung sollte eher gering sein.

In einigen Fällen sitzt der Reifen noch nicht ganz richtig. Das kann über die Kontrollstreifen ein der Reifenflanke fest gemacht werden. Die müssen jeweils parallel zum Felgenrand laufen, dann sitzt der Reifen korrekt.

Wenn die Kontrollstreifen links und rechts jeweils sauber laufen, ist ein stark unrunder Reifen durchaus ein Reklamationsgrund.

Give us your opinion on this product.