SRAM DUB Pressfit MTB 41 x 89.5-92 mm Bottom Bracket

Item number: 61951
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SRAM DUB Pressfit MTB 41 x 89.5-92 mm Bottom Bracket - black/BB92

Product Description

DUB combines the advantages of both axle standards, offering the perfect compromise between large bearings and axle stiffness. The new axle diameter is 28.99 mm.

Specifications:

Application:
MTB
Series:
DUB
Type:
PressFit BB92
Shell Diameter:
41 mm
Shell Width:
89.5-92 mm
Axle Diameter:
28.99 mm

Technical Information:

Bottom Bracket Cup Material:
steel

Manufacturer Number:

00.6418.016.000

Note: to mount this bottom bracket a PRO tool can be used.


Contents:

  • 1 x SRAM DUB Pressfit MTB bottom bracket
  • 1 x outer spacer (r) 4.5 mm (for 89.5 mm)
  • 1 x outer spacer (r) 2 mm (for 92 mm)


Weight:

  • black/BB92: 71 g

Manufacturer:

SRAM LLC
1000 W. Fulton Market
4th Floor
Chicago
IL 60607
USA
info@sram.com

Distributor:

SRAM Europe Sales and Services B.V.
Paasbosweg 16
3862 ZS Nijkerk
Netherlands
info@sram.com

Models:

  • black/BB92, Shipping in 1-3 business days
    30.99€

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  • 5 out of 5 stars
    by Manu C. on 03.06.2025 item: black/BB92

    Très bonne pièce

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  • 5 out of 5 stars
    by Thomas B. on 11.05.2025 item: black/BB92

    👍

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  • 5 out of 5 stars
    by Christoph H. on 24.03.2025 item: black/BB92

    TOP

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  • 5 out of 5 stars
    by quade q. on 23.07.2023 item: black/BB92

    Top Lager

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  • 5 out of 5 stars
    by Denis B. on 21.04.2022 (modified on 21.04.2022) item: black/BB92
    0 of 1 customers found this review helpful.

    Envoie rapide parfait

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  • 5 out of 5 stars
    by Hendrik S. on 08.11.2018 item: black/BB92
    4 of 4 customers found this review helpful.

    -Geringeres Gewicht als alte GXP Lösung
    -Metalllagerschalen, kein Kunststoff mehr (haltbarer, bessere Passung)
    -Verzicht auf einseitiges Festlager (in Verbindung mit Dreck zw. Kunstoff der Lagerschalen produzierte dies Knarzen/Knacken bei der GXP Version)
    -Dichtringe auf beiden Seiten zwischen Lager und Kurbelwelle (GXP Version hatte garkeine...)
    -Distanzringe werden außen auf die Lager aufgesteckt (zuvor lose Teile, die beim Wechsel der Kurbel abfielen)

    => Leichtgängiges und leichtes System zum günstigen Preis! Keinerlei Verschleißerscheinungen bei Wind und Wetter!

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