Shimano GRX FC-RX810-2 Hollowtech II Crankset

Item number: 71455
2
2
GRX FC-RX810-2 Hollowtech II Crankset - black/175.0 mm 31-48
GRX FC-RX810-2 Hollowtech II Crankset - black/175.0 mm 31-48
GRX FC-RX810-2 Hollowtech II Crankset - black/175.0 mm 31-48
GRX FC-RX810-2 Hollowtech II Crankset - black/175.0 mm 31-48
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00

Shimano GRX FC-RX810-2 crankset - 2x11-speed for Gravel riders


The Shimano GRX FC-RX810-2 crankset delivers optimum performance on changing surfaces and for different riding styles. Its gear ratio, specially adapted to Gravel riding, helps to maintain your rhythm even on rough terrain. FC-RX810-2 features a chainline that is further out, ensuring compatibility with wider tyres. Of course, this Shimano crank is also based on the Hollowtech II system, which has been proven over many years.

Are you interested in the GRX series? Then have a look at our Shimano gravel site. You will find many more products there.

Specifications:


Application: Gravel, Cyclocross, City & Touring
Compatibility: Shimano 2x11-speed
Chainring Mount: 110/80 mm pitch circle diameter, 4-arm asymmetrical

Technical Information:


Series: GRX RX810
Crank Arm Material: Aluminium
Chainring Material: Aluminium
Axle Material: steel
Gradation: 31-48
Crank Arm Length: 170.0 mm, 172.5 mm, 175.0 mm
Chainline: 47 mm
Q-Factor: 151 mm
Axle Diameter: 24 mm
Compatible BSA Shell Width: 68 mm
Recommended Bottom Bracket: SM-BBR60 or SM-BB72-41B Press Fit Hollowtech II (not included)
Recommended Chain: HG-EV 11-speed, HG-X11 (e.g. CN-HG701-11)

Compatibility:


Shifter: ST-R9100, ST-R9120, ST-9001, ST-9000, SL-BSR1, ST-R8000, ST-R8020, ST-R8025, ST-6800, ST-5800, ST-R7000, ST-R7020, ST-R7025, ST-RS685, ST-RS505, ST-U5060, SL-RS700, SL-U5000, ST-RX810, ST-RX600, ST-R9150, ST-R9160, ST-R9170, ST-R9180, ST-9070, SL-9071, ST-R8050, ST-R8060, ST-R8070, ST-6870, ST-6871, ST-R785, ST-RX815
Front Derailleur: FD-RX810, FD-RX815
Bottom Bracket: BB-R9100, SM-BB9000, SM-BBR60, SM-BB6700, SM-BB5700, BB-RS500, SM-BB4600, SM-BB92-41B, SM-BB72-41B, SM-BB71-41B, BB-RS500-PB
Chain: CN-9000, CN-6800, CN-HG901-11, CN-HG701-11, CN-HG601-11, CN-LG500

Features:


- the transmission ratio is adapted to Gravel and helps to maintain rhythm even on uneven terrain with wider tyres
- optimal gear change for mixed terrain and different riding styles
- larger front range
- anodised crank arms and chainrings
- aluminium chainring bolts

Technology:


Hollowtech
Lightweight cranks reduce the total weight of the bike and above all the rotating mass which is decisive for acceleration. The challenge is to reduce the weight of the cranks without compromising stability and load capacity. Shimano's state-of-the-art forging technology offers an ideal solution with the Hollowtech cranks. Just like a high-quality frame tube, the hollow crank arm is extremely stable and resilient at a very low weight.

Hollowtech II
Shimano Hollowtech II is a crank bottom bracket system designed to achieve an ideal ratio of stiffness, weight and rotational efficiency. It is based on an integration of the bottom bracket and the right crank arm and works with a 24 mm axle or bearing diameter, which has proven to be optimal in terms of stability. In many cases, the bearing cups are on the outside so that the load is better distributed. High-quality precision seals ensure a long service life.

Manufacturer Numbers:


170.0 mm 31-48: I-FCRX8102CX81
172.5 mm 31-48: I-FCRX8102DX81
175.0 mm 31-48: I-FCRX8102EX81

Contents:


- 1 x Shimano GRX FC-RX810-2 crankset (31-48 tooth)
- 1 x Shimano crank bolt


Gewicht:

  • black/170.0 mm 31-48: 710 g

Models:

  • black/170.0 mm 31-48, in stock
    180.66€
  • black/172.5 mm 31-48, out of stock
    175.62€
  • black/175.0 mm 31-48, out of stock
    175.62€

Customer Reviews (2)

5

Customer Reviews (2)

5.0/5.0
5
2
4
0
3
0
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Benjamin Q.  on 13.01.2022

Für den Preis ein tolles Teil: nicht zu schwer, steif, und die Kombination 48/31 ist einfach super. Zwar hat der Umwerfer echt was zu schippen bei dem Zähnezahlunterschied, das merkt man schon, aber dafür hat man eine wunderbare Bandbreite auch wenn man hinten eine recht eng abgestimmte Kassette verbaut. Das macht für mich den Clou aus. Und ein 53er, das trete ich eh nicht mehr, und bevor ich die 48-11 bergab ausgefahren habe, ist ohnehin schon wieder Bremsen angesagt ...

Bei mir gibt es auch keine Probleme, das große Blatt mit dem größten Ritzel bergauf zu verwenden, und das bei einem recht kurzen Hinterbau (allerdings GRX sozusagen "sortenrein" verbaut, mit einer 11-32 Z Ultegra Kassette).

Is this review helpful?
by Sebastian L.  on 06.01.2022
1 of 1 customers found this review helpful.

Ich kann die Kritik von Josef nicht nachvollziehen. Das große Kettenrad (Kettenblatt?) läuft nicht in Kombination mit dem großen (größten?) Kassettenritzel, also in der denkbar ungünstigsten Kombination? Das ist weder ungewöhnlich noch vorgesehen: Shimano schreibt explizit vor, das große Kettenblatt nicht in Kombination mit den drei größten Ritzeln und das kleine Kettenblatt nicht in Kombination mit den drei kleinsten Ritzeln zu nutzen. Ich habe an meinem Gravel-Renner die GRX-Kurbelgarnitur verbaut, die sowohl mit der GRX-Kassette (CS-HG700, 11-34) am Gravel-Laufradsatz als auch mit der Ultegra-Kassette (CS-R8000, 11-28) am Straßen-Laufradsatz problemlos läuft - seit eineinhalb Jahren auf gemischtem Terrain und sogar ohne zusätzliche Justierung des Schaltwerks (RD-RX810). Von daher kann ich keinerlei Kompatibilitätsprobleme und auch keine sonstigen Probleme beklagen.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.