ABUS Pro Shield Plus 5950 NR Frame Lock w/ Chain & Bag

Item number: 61264
1
1
56.26€

excl. shipping cost
to the delivery destination: USA

black/universal
Availability:
2 to 7 days
Quantity:

Delivery to USA is not possible.

ABUS Pro Shield Plus 5950 NR Frame Lock w/ Chain & Bag - black/universal
ABUS Pro Shield Plus 5950 NR Frame Lock w/ Chain & Bag - black/universal
ABUS Pro Shield Plus 5950 NR Frame Lock w/ Chain & Bag - black/universal
ABUS Pro Shield Plus 5950 NR Frame Lock w/ Chain & Bag - black/universal
ABUS Pro Shield Plus 5950 NR Frame Lock w/ Chain & Bag - black/universal
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.86 / 5.00

Specifications:


Design: frame lock
Application: mid-level security
Inner Diameter (min. / max.): 59 mm / 107 mm
Closure Type: key
Security Rating: 9 (out of 15), extra level

Technical Information:


Shackle Thickness: 0.85 cm
Shackle Material: steel

Technical Information - Chain:


Design: chain
Length: 85 cm
Chain Link (Diameter): 6 mm

Contents:


- 1 x ABUS Pro Shield Plus 5950 NR frame lock
- 2 x ABUS keys
- 1 x ABUS chain
- 1 x ABUS transport bag

Models:

in stock 2 to 7 days up to 10 days up to 20 days inform me
  • black/universal
    56.26€

Customer Reviews (1)

2

You have questions regarding a product?

+49 2405.450045 +49 2405.450045

Customer Reviews (1)

2.0/5.0
5
0
4
0
3
0
2
1
1
0

Give us your opinion on this product.

by Christoph B.  on 07.07.2019
verified purchase

Der Schlüssel geht sehr schlecht ins Schloss und hat dabei keine Führung im Schloss. Weil der Schlüssel beim Hineinstecken an jeder Zacken des Schlüssels hängenbleibt, weiß man am Ende nicht, ob er schon ganz drinsteckt, oder noch am letzten Zacken hängt. Man kann dann sogar schon am Schlüssel drehen und das Schloss zerstören. Das können alle anderen Schlosshersteller besser als ABUS.

Sonst wirkt das Rahmenschloss solide und konnte dank der im meinem Fahrrad bereits vorhandenen Schrauben leicht befestigt werden. ABUS liefert keine Befestigungsschrauben und Unterlegscheiben mit dem Schloss.

Is this review helpful?
Response from bike-components on 13.09.2019:

Die Form des Schlüssels ohne Bart ist von Abus speziell so konstruiert, um die hohe Sicherheit gegen Picking zu gewährleisten.

Sollte der Schlüssel mal hakelig gehen, hilft oft etwas leichtes Öl.

Give us your opinion on this product.