Brooks Cambium C17 All Weather Saddle

Item number: 59742
2
2
67.18€

excl. shipping cost
to the delivery destination: USA

black/162 mm
Availability:
in stock
Quantity:

Delivery to USA is not possible.

Brooks Cambium C17 All Weather Saddle - black/162 mm
Brooks Cambium C17 All Weather Saddle - black/162 mm
Brooks Cambium C17 All Weather Saddle - black/162 mm
Brooks Cambium C17 All Weather Saddle - black/162 mm
Brooks Cambium C17 All Weather Saddle - red/162 mm
Brooks Cambium C17 All Weather Saddle - blue/162 mm
Brooks Cambium C17 All Weather Saddle - brown/162 mm
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00

More comfort: with the Cambium C17 All Weather saddle by Brooks


The Cambium All Weather C17 is made for years of hard riding in an angled riding position, for commuting in the city or travelling the globe. With the same contemporary design of the Brooks Cambium range, the All Weather is a durable and comfortable saddle that is “ready to ride”, thanks to a vulcanised natural rubber top for flexible performance requiring no breaking in period. From freezing rain to blazing sunshine, the waterproof, weatherproof nylon cover is made to perform flawlessly in all conditions. Additionally the updated fibreglass reinforced back plate has loops for a saddle bag or other accessory.

Specifications:


Application: City & Touring
Size (LxWxH): 283 x 162 x 52 mm
Saddle Rails: 7 x 7 mm (standard)

Technical Information:


Rail Material: black stainless steel
Shell Material: natural rubber
Cover Material: nylon

Factory Number:


C201 A06300

Contents:


- 1 x Brooks Cambium C17 All Weather saddle

Gewicht:


-black / 162 mm : 415 g

Models:

in stock 2 to 7 days up to 10 days up to 20 days
  • black/162 mm
    67.18€

Customer Reviews (2)

5

You have questions regarding a product?

+49 2405.450045 +49 2405.450045

Customer Reviews (2)

5.0/5.0
5
2
4
0
3
0
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Rupert S.  on 22.05.2018
verified purchase
1 of 3 customers found this review helpful.

Noch zu wenige KM gefahren, um eine Aussage zu machen, ... aber der erste "Eindruck" ist sehr positif in dem Sinne, dass dieser Sattel sich kaum merkbar macht.

Is this review helpful?
by Jörg H.  on 12.10.2017
verified purchase
5 of 6 customers found this review helpful.

Also, ich komme von einem schmaleren Sattel (146 mm) und war skeptisch, hatte mich aber für dieses Modell entschieden, weil der C15 für meine nur leicht gebeugte Sitzposition sicherlich zu schmal gewesen wäre.

Die ersten Momente auf dem frisch montierten Sattel waren etwas sonderbar, doch nach einer etwas ausgedehnteren Stadtrunde kann ich sagen, dass es kein Fehlkauf war. Als Vielfahrer kenne ich meinen "Hintern" ganz gut und weiß, dass es auch bei längeren Touren keine Schwierigkeiten auf meinem Crossbike geben wird.

Neu für mich ist das Mitfedern auf unebener Fahrbahn – ich bin eigentlich nur starre Sattelflächen gewohnt. Es fühlte sich nach wenigen Minuten der Eingewöhnung wirklich sehr komfortabel an.

Ein Tipp: Von Vorteil ist, wenn man den Sattel absolut waagerecht einstellt. Ich hatte hierfür eine kleine Wasserwaage, die ich auf dem Sattelrücken ab Horn platzierte. Im Ergebnis sitzt man, wie konstruktiv beabsichtigt, vorwiegend auf der breiten hinteren Fläche, ohne den Dammbereich übermäßig zu belasten.

Zu den All-Weather-Qualitäten kann ich noch nichts sagen, aber der Herbst wird sicher schnell für Klarheit sorgen ...

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.

This may also be interesting for you