Continental Race 26 Light Tube

Item number: 20535
2
2
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00
Weight can be noticeably optimised with the Light hose. However, the reduced wall thicknesses increase the risk of punctures.

Specifications:

Application:
Triathlon
ETRTO:
20-559 to 25-571
Tyre Dimensions:
650 x 20c to 650 x 25c
Tube Material:
butyl
Valve Type:
SV / Presta 42 mm, 60 mm

Models:

20-25 x 571-599 Presta 42 mm
Valve Type:
SV (Sclaverand/Presta)
Valve Length:
42 mm
Manufacturer Number:
0181391

20-25 x 571-599 Presta 60 mm
Valve Type:
SV (Sclaverand/Presta)
Valve Length:
60 mm
Manufacturer Number:
0181411

Valve Information

Tubes are available with various valve types.
Choosing a valve is dependent on application and the rim's valve hole diameter.

SV / Presta Valve:
  • Synonyms: Sclaverand Valve (SV), French Valve, Presta Valve
  • Outer Diameter: 6.5 mm
  • Other: All Continental tubes with a Presta valve can be unscrewed. (To lengthen the valve, add anti-flat agents, etc.)

Contents:

  • 1 x Continental Race 26 Light tube

Models:

  • universal/20-25 x 571-599 Presta 60 mm, in stock
    4.32€

Customer Reviews (2)

2.5

Customer Reviews (2)

2.5/5.0
5
0
4
0
3
1
2
1
1
0

Give us your opinion on this product.

by Florian B.  on 27.07.2021

Ich habe 2 dieser Schläuche im Rennrad meines Sohnes montiert. Die haben beide etwa 5 Wochen gehalten. Für den "Alltag" ist dieser Schlauch meiner Erfahrung nach völlig ungeeignet, da zu dünn und damit viel zu anfällig für Beschädigungen.

Is this review helpful?
by Der Schweißtreiber aus P.  on 18.12.2016
verified purchase

So gut die Reifen von Conti auch sein mögen, diese Schläuche kann ich nur eingeschränkt empfehlen. Trotz vorsichtigster Montage war einer der beiden Schläuche undicht; an einer Stelle zum Felgenband hin. Es gab dort keine Rauhigkeiten oder ähnliches, ebenfalls keinerlei Montagespuren, so daß es wohl an der Verarbeitung des Schlauches liegen muß. Schön leicht, aber in der Praxis zu empfindlich. Lohnt die Gewichtsersparnis in meinen Augen nicht. Da würde ich dann eher einen Latexschlauch vorziehen und häufigeres Nachpumpen in Kauf nehmen; insbesondere, da auch der andere Schlauch die Luft spürbar weniger lange hält als "normale" Schläuche.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.