Goodridge Braided Brake Hose Kit Formula The One/R1/RX/Mega/Avid Juicy 5/7 - carbon-look/front

Goodridge Braided Brake Hose Kit Formula The One/R1/RX/Mega/Avid Juicy 5/7

Item number: 29924
2
2

Extremely robust and flexible: the Goodridge PTFE Brake Hose Kit


The unique Goodridge fitting system allows the individual production of brake lines for almost all common hydraulic brake line systems - regardless of whether mineral oil or brake fluid (e.g. Dot 4) is used as the medium. The fittings are replaceable and do not require separate pinch seals. This enables the repair and reusability of all components. Goodridge PTFE steel braided hoses were developed in motorsport and are therefore extremely flexible and robust. Due to the steel mesh, the hose does not expand and thus conveys an extremely clearly defined pressure point.

Technical Information:

Front Hose Length:
950 mm
Rear Hose Length:
1600 mm
Fitting Material:
stainless steel
Fitting Colour:
black
Hose Colour:
carbonlook

Compatibility:

Avid:
  • Juicy 5/7 (up to model 2005)

Formula:
  • The One
  • R1
  • RX
  • RO

Manufacturer Number:

MTB109

Contents:

  • 1 x Goodridge brake hose kits (front or rear)
  • incl. hose and fittings

  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.87 / 5.00

Models:

  • carbon-look/rear, in stock
    39.81€
  • carbon-look/front, in stock
    34.61€

Customer Reviews (2)

5

Customer Reviews (2)

5.0/5.0
5
2
4
0
3
0
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Kai W. on 14.06.2016
verified purchase
item: carbon-look/rear

Sehr gute Verarbeitung. Dank der sauber gearbeiteten Fittinge auch mehrmals wiederverwendbar, etwas teuer aber die Qualität entschädigt.....

Is this review helpful?
by Andreas P. on 05.09.2014
verified purchase
item: red/set (front+rear)
2 of 2 customers found this review helpful.

Wer selbst gern schraubt, etwas besonderes an seinem bike umherfahren möchte und auch farblich gern etwas Abstand vom allerwelts-schwarz nehmen möchte, der kann gern bei den nicht ganz günstigen Stahlflexleitungen zugreifen.

Die Montage ist auch für den Hobbybastler eher von geringerer Komplexität. Zu empfehlen sind natürlich Bowdenzugzange und ein Pick, ansonsten beeinhaltet der Wechsel nur simples Schrauben und halt natürlich ordentliches Entlüften im Anschluss, klar.

Nach erfolgreichem Wechsel sind eine eindrucksvolle Optik garantiert und hebt sich klar von sogenannter "Stahlflexoptik", wie man sie zB bei Schaltzughüllen findet, ab.
Viel gepriesen wird die Steigerung des klar definierten Druckpunktes. Auch schon in Produktrecherchen vor dem Erwerb wurde vielerorts erwähnt, dass sich aufgrund der geringen Länge an der Front kaum bis keine, lediglich durch die lange Leitung zum Heck merkliche Unterschiede feststellen lassen, was ich für mich ebenfalls so bestätigen kann.

Dichtigkeit steht den originalleitungen in nichts nach, zieht weder Luft über die Zeit und es fand sich bisher auch kein Ölfilm. Seit eineinhalb Jahren im Einsatz mit auch alpinen Fahren.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.