PRO Koryak DSP 150 mm Seatpost External Cable Routing - black/31.6 mm / 450 mm / SB 0 mm

PRO Koryak DSP 150 mm Seatpost External Cable Routing

Item number: 67818
4
4

Specifications:

Application:
All Mountain, Enduro
Travel:
150 mm
Diameter:
30.9 mm, 31.6 mm
Length:
450 mm
Setback:
0 mm

Technical Information:

Actuation:
mechanical handlebar remote
Remote Mount:
clamp
Cable Routing:
external
Clamp:
single bolt
Compatible Saddle Rails:
standard (7x7 mm)
Material:
aluminium (7075)
Clamp Material:
aluminium (AL-6061 T6 series)

Features:

  • robust, versatile dropper post
  • adjustable by 150 mm
  • closed air system
  • particularly low-friction Shimano Optislick cable
  • 3D forged aluminium clamp
  • with universal release lever

Models:

30.9 mm / 450 mm / SB 0 mm:
  • Diameter: 30.9 mm
  • length: 450 mm
  • Setback: 0 mm
  • Manufacturer Number: PRSP0226

31.6 mm / 450 mm / SB 0 mm:
  • Diameter: 31.6 mm
  • length: 450 mm
  • Setback: 0 mm
  • Manufacturer Number: PRSP0228

Contents:

  • 1 x PRO Koryak DSP dropper post
  • 1 x PRO Koryak DSP handlebar remote
  • Incl. shifter cable and cable housing
  • incl. end caps

  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00

Models:

  • black/30.9 mm / 450 mm / SB 0 mm, in stock
    155.79€
  • black/31.6 mm / 450 mm / SB 0 mm, in stock
    110.78€

Customer Reviews (4)

4.8

Customer Reviews (4)

4.8/5.0
5
3
4
1
3
0
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Simon K. on 20.09.2022
verified purchase
item: black/31.6 mm / 450 mm / SB 0 mm

Perfectly working after some serious use. Very easy to install and to use. I wonder how I rode before using a dropper post. Perfect to modernize an old beloved frame you don't want to change.

Is this review helpful?
by Maurice M. on 29.08.2022 (modified on 07.10.2022)
verified purchase
item: black/30.9 mm / 450 mm / SB 0 mm

Habe diese Stütze gewählt, da mein Rahmen eine interne Verlegung nicht zulässt.

+Preis/Leistung
+Hochwertige Optik und Verarbeitung
+Hochwertige/r Außenhülle und Zug
+Hebel ist aus Alu und kein Kunststoff

-Zuganschlag ist linksseitig (sodass die Sattelklemme nicht optimal gesetzt werden kann und nicht Schlitz über Schlitz steht in meinem Fall) und knapp an der Stütze, sodass die Klemme nicht zu breit sein kann und man die Sattelstütze nicht auf Anschlag einstecken kann in den Rahmen
- Die Stütze hat nun nach bereits ein paar Wochen schon etwas Spiel bekommen, nicht weiter schlimm, aber macht den Gesamteindruck etwas schlechter

Is this review helpful?
by Torsten G. on 20.03.2021
verified purchase
item: black/31.6 mm / 450 mm / SB 0 mm

Auf den ersten Blick eine gute Sattelstütze. Der Luftdruck lässt sich nicht einstellen und bei Problemen wird die Kartusche ausgetauscht die man als Ersatzteil im Handel kaufen kann.
Die Stütze ist stabil ohne einsinken. Ein kleines Spiel gibt es in der seitlichen Drehung was ich aber als nicht störend empfinde.
Anschluss des Seilzuges finde ich sehr gut gelöst, besser wie an meiner alten Kind Shok.

Is this review helpful?
by Oliver W. on 07.03.2019
verified purchase
item: black/31.6 mm / 450 mm / SB 0 mm
1 of 1 customers found this review helpful.

Heute bekommen und gleich eingebaut, ging super easy und auch die Montage des I spec auslösehebels war kein Problem. Der erste Eindruck ist sehr positiv und ich denke auch beim Fahren wird es keinerlei Probleme geben

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.