TRP HY/RD Brake Caliper

Item number: 55352
2
2
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.91 / 5.00
The hydraulic HY/RD is a high-class two-piston brake for Road and CX. HY/RD is pronounced " High Road" .

Specifications:


Application: Road, Cyclocross
Type: hydraulic, 2 pistons
Actuation: mineral oil

Technical Information - Brake Caliper:


Mount: post mount
Pistons: 2 pistons
Pads: semi-metallic brake pads for TRP Slate X2, HY/RD, Spyre, Spyke, Hylex, Parabox 2012
Calliper Material: aluminium
Hose Connection: straight

Features:


- semi-hydraulic disc brake for road bike
- compatible with mechanical brake levers from Shimano and SRAM
- automatic adjustment of the brake pads
- compatible with Shimano M525/515 brake pads

Contents:


- 1 x TRP HY/RD brake caliper
- 1 x pair TRP brake pads
- not incl. disc brake adapter
- not incl. hose
- not incl. brake rotor

Gewicht:

  • black/front / rear: 205 g

Models:

  • black/front / rear, in stock
    108.40€

Customer Reviews (2)

5

Customer Reviews (2)

5.0/5.0
5
2
4
0
3
0
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Daniel H.  on 28.10.2017
3 of 3 customers found this review helpful.

Im Vergleich zur TRP Spyre habe ich jetzt durch diesen hydraulischen Bremssattel eine deutliche Verbesserung der Bremskraft an meinem Crossrad, vor allem beim Griff von oben in den Hebel (105er) ist das ein großer Komfortgewinn, die Dosierbarkeit ist über dem Niveau der rein mechanischen Lösung, ich war von den ersten Metern an sehr begeistert. Die Montage war übrigens total einfach, ein wenig mehr Seillänge wie der alte Sattel braucht das Teil aber, zur Sicherheit vielleicht einen neuen Zug mitbestellen.

Is this review helpful?
by Reinhold L.  on 12.09.2017
verified purchase
2 of 2 customers found this review helpful.

Beste Bremse die per Bowdenzug angesteuert wird, völlig neues Bremsgefühl, top Dosierbarkeit auch bei Nässe, geringe Hebelkraft und beste Wirkung, die TRP HY/RD sind jeden Cent wert, kein Vergleich mit den Shimano-BR515-Eisen, die ich serienmäßig an meinem BMC Granfondo 02 Bj 2015 hatte. Jetzt macht das BMC erst richtig Spass beim Crossen, deshalb klare Kaufempfehlung! Fahre die Bremse mit den originalen Shimano Bremsscheiben - geht problemlos. Bin mal gespannt wie die Bremse auch den Winter übersteht.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.