Item number: 61696
1
1
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00

Information regarding the return of batteries and electrical equipment:

Information on the return and disposal of used batteries and electrical equipment can be found here.

Specifications:

Application:
Touring, City, Gravel
Upper Mount:
rear triangle braze-ons
Lower Mount:
rear triangle dropouts
Wheel Size:
26" , 28"
Rail Diameter:
10 mm
Payload (max.):
25 kg
Light version:
rear light (red)
Light Source:
LED (2)
Power Source:
dynamo hub

Technical Information:

Rack material:
aluminium (6061)
Rear light material:
Plastic
Tyre Width (max.):
60 mm
Rear Light Hole Distance:
50 mm, 80 mm
Standing Light:
yes (cannot be switched off)

Approved For:

Street Use in Germany:
yes, for bicycles (according to §67 StVZO)
Check Number:
K~~720

Compatibility:
  • Snap-it mounting system
  • Mudguards up to 60 mm width

Manufacturer Part Number:

0541

Contents:

  • 1 x Racktime Fold-It Fix Shine rack
  • 1 x rear light
  • 1 x reflector
  • 1 x mounting equipment (without cable)

Weight:

  • silver/28": 746 g

Models:

  • silver/28", in stock
    47.60€

Customer Reviews (1)

4

Customer Reviews (1)

4.0/5.0
5
0
4
1
3
0
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Danny S.  on 14.08.2021
verified purchase

Ansich sehr gut verarbeitet. Leider war bei mir eine Unterlegscheibe nur halb so dick, wie die anderen. Es stand auch nirgendwo, dass das Rücklicht nur mit Kabelschuhen anzuschließen geht. Sowas kannte ich bisher nur von Frontscheinwerfern. Letzen Endes habe ich diese kleinen Plastik-Stöpsel für andere Rücklichter (AXA) am Pilzkopf so beschnitten, dass sie in die Führungsschienen der beiden Kontakte passen. Mit dem offenen Ende nach oben und dem Kabelende durch das Loch, konnte ich es dennoch zum Leuchten bringen. Es sind nur zwei LEDs, welche über eine Art Streuscheibe das Licht über Ride komplette Breite verteilen. So richtig hell sind die nicht, dafür sieht man es durch die Form auch etwas von der Seite. Tipp: Wenn der Träger schon montiert ist, kann man das Rücklicht über die beiden Kreuzschlitzschrauben ausbauen (rausschieben).

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.