Hebie Rear Kickstand 672V FOX L 26"-28"

Item number: 18684
10
10
Rear Kickstand 672V FOX L 26"-28" - black/universal
Rear Kickstand 672V FOX L 26"-28" - black/universal
Rear Kickstand 672V FOX L 26"-28" - black/universal
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.9 / 5.00

Simply a good standing - with the FOX L bicycle kickstand by Hebie


The FOX L is the solution for bicycles that do not have a kickstand adapter from the factory. The kickstand is fastened to the frame triangle with bolts and thus allows the bike to be parked safely. The length-adjustable head rail and the prism mount make the FOX L compatible for almost all frame geometries and bicycle specifications.

Technical Information:


Application: City & Touring
Mount: prism mount and head rail
Material: composite material (GFK), steel
Capacity: 25 kg
Compatibility: 26" -28"

Features:


- universal rear-mounted bicycle kickstand with prismatic mount and head rail
- head rail is adjustable and length-adjustable
- suitable for a wide range of frame shapes due to prismatic mount: tubes, also oval and square (up to 27 mm side length)
- stable GFK/steel construction (GFK head with steel inserts)
- tubular steel leg
- wide base for secure stand
- suitable for bikes with disc brakes
- continuous length adjustment without tools by means of a turning mechanism

Manufacturer Number:


0672V E

Contents:


- 1 x Hebie 672V FOX L rear kickstand
- 1 x mounting kit


Gewicht:

  • black/universal: 432 g

Models:

  • black/universal, in stock
    14.71€

Customer Reviews (10)

4.5

Customer Reviews (10)

4.5/5.0
5
7
4
1
3
2
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Eliott E.  on 26.12.2021
verified purchase

Not yet used on load, but easy to install, seems to fit to several configurations and looks good.

Is this review helpful?
by Till A.  on 27.06.2021
verified purchase

Der beste Hinterbauständer, den ich kenne. Habe den mittlerweile an drei Rädern montiert.

Is this review helpful?
by martin m.  on 07.05.2020
verified purchase

Auch nach langem Gebrauch, keine Abnutzungserscheinungen. Rad steht sicher.

Is this review helpful?
by Rainer H.  on 12.01.2019
verified purchase
1 of 2 customers found this review helpful.

Der Ständer ist zwar robust, lässt sich aber nicht so anbringen und einstellen, dass mein 26er MTB die gewünschte Neigung und einen wirklich sicheren Stand hat. Der Verstellbereich der Stütze könnte also größer sein. Dummerweise habe ich den Ständer trotzdem verwendet. Bei Wind ist mir das Rad dann bereits zweimal umgekippt und in einem Fall wurde dabei mein e-bike Computer zerschossen. Der Markt für Ständer, die an MTBs mit Scheibenbremsen passen ist leider noch immer überschaubar. Schwierig wird es vor allem dann, wenn man für den Urlaub zusätzlich noch einen Gepäckträger befestigen will.

Is this review helpful?
by Lars P.  on 15.08.2018
verified purchase

So mittelprächtig. Montageanleitung war erstmal nicht dabei (ok, findet man in 10 Sekunden im Netz). Ansonsten durchaus solide, leider neigt - zumindest beim von mir ausgerüsteten Rad - die obere Fixierung zum Hin- und Herrutschen. Man sollte dann die Sitzstrebe entsprechend ausreichend breit mit Klebeband schützen, wenn einem der Lack lieb und teuer ist.

Is this review helpful?
by Hans Xaver G.  on 06.04.2018
verified purchase

Montage nicht besonders lackfreundlich. Kein Schutzgummi mitgeliefert.

Is this review helpful?
by Samuel G.  on 21.12.2016
verified purchase

Hebie ist einfach Hebie. Da kommen Fernost-Produkte einfach (noch) nicht mit. Stabil, haltbar und robust. So muss ein Seitenstaender sein. TOP Produkt!

Is this review helpful?
by Alexander W.  on 17.04.2016
verified purchase

Sehr stabiel

Is this review helpful?
by Vanhaverbeke M.  on 04.01.2016
verified purchase
0 of 1 customers found this review helpful.

As usual with Hebie kickstands: Top Quality!

Is this review helpful?
by Simon v.  on 24.09.2014
verified purchase
2 of 2 customers found this review helpful.

Passt auch mit 180er Scheiben !
Hält zuverlässig auch bei vollbeladener Packtsche.
Der Preis ist super, Funktion auch, besonders hochwertig verarbeitet ist er aber nicht.

Fazit: Funktional, bei Scheibenbremsen gibt es zu dem wenig Alternativen

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.