Lezyne Strip Drive LED Rear Light - StVZO Approved - black/universal

Lezyne Strip Drive LED Rear Light - StVZO Approved

Item number: 76883
10
10
The Lezyne Strip Drive LED rear light with StVZO approval offers you three light modes with up to 36 lumens, 270° visibility and a practical charging function via micro-USB cable.

Information regarding the return of batteries and electrical equipment:

Information on the return and disposal of used batteries and electrical equipment can be found here.

Specifications:

Type:
rear light (red)
Mount:
seatpost, rubber strap
Light Source:
LED (5)
Burn Time:
3 - 13 h
Power Source:
battery (Li-ion), integrated

Technical Information:

Illumination Modes:
3 (Blast mode, Enduro mode, Economy mode)
Charge Time:
3 h
Protection Rating:
IPX7
Material:
Composite material

Approved For:

Street Use in Germany:
yes, for bicycles (according to §67 StVZO)
Check Number:
K~~1645

Features:

  • rear light with 5 LEDs (CREE ML-E RED J2) for best visibility even in the dark season
  • 270 degree " Wide Angle Optic" for even better visibility in traffic
  • quick mounting with a silicone strap
  • battery: 1 x 3.7 volts / 800 mAh (rechargeable and durable)
  • waterproof according to IPX7 standard
  • 3 hours at 36 lumens in Blast mode
  • 6 hours at 20 lumens in Enduro mode
  • 13 hours at 9 lumens in Economy mode
  • composite matrix, polycarbonate lens
  • micro USB charging

Manufacturer Number:

1-LED-21R-STVZO-V304

Contents:

  • 1 x Lezyne Strip Drive rear light



Weight:

  • black/universal: 53 g
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.87 / 5.00

Models:

  • black/universal, out of stock
    25.96€

Customer Reviews (10)

3.8

Customer Reviews (10)

3.8/5.0
5
5
4
2
3
1
2
0
1
2

Give us your opinion on this product.

by Louis H. on 13.10.2023
verified purchase
item: black/universal

Seems to work well but it arrived already damaged. Plastics around the light is already scratched/ looks used
No blinking mode

Is this review helpful?
by Tobias K. on 15.07.2022
verified purchase
item: black/universal

schönes Design, Akkulaufzeit liegt gefühlt bei fünf Stunden, Ausreichend hell um auch als Tagfahrlicht benutzt zu werden.

Jedoch ist die Montage mit dem Gummi etwas zu frickelig/umständlich und es gibt kein Blink-Modus.

Is this review helpful?
by VINCENT B. on 06.07.2022
verified purchase
item: black/universal

pas de mode clignotant....

Is this review helpful?
by Henry S. on 07.01.2022
verified purchase
item: black/universal
1 of 1 customers found this review helpful.

Tolles Lichtbild. Befestigung eher schwierig, nichts zum 3x täglich ab- und anbauen. Ein längerer Haltegummi wäre toll.

Is this review helpful?
by Jens H. on 03.10.2021
verified purchase
item: black/universal

Man wird damit definitiv wahrgenommen. Ist zwar nicht ganz klein, aber kleine Leuchte und große Lichtaustrittsfläche (und die zählt) geht nun mal nicht zusammen.

Is this review helpful?
by Tobias S. on 07.07.2021
verified purchase
item: black/universal
1 of 4 customers found this review helpful.

Null Sterne (geht leider nicht), da unbrauchbar: das Gummi ist bei der allerersten Benutzung direkt gerissen.
Das fummelige grade Gummistück für Aerostützen ist ein reines Provisorium ohne jede definierte Passform an der Lampe - passt ins Bild.

Is this review helpful?
Response from bike-components on 17.08.2021:

Die Lampe ist mit der Halterung für runde Stützen vorgesehen und hält dort auch deutlich besser, als auf der spitzen Auflagefläche einer Aerostütze.
Aufgrund der ovalen Form deiner Stütze, musste das Gummi vermutlich stark überdehnt werden und ist daher gerissen.
Um dennoch eine Lösung zu finden, habe ich dich per Mail kontaktiert.

by Wayan R. on 21.12.2020
verified purchase
item: black/universal
1 of 1 customers found this review helpful.

Hell, unempfindlich, einfache Bedienung und Anbindung, lange Akkulaufzeit. Einziger Nachteil ist gleichzeitig Vorteil: recht groß und schwer. Als Notfallrücklicht überdimensioniert, für Nachtfahrten oder im winterlichen Stadtverkehr uneingeschränkt zu empfehlen!

Is this review helpful?
by Louis B. on 27.10.2020

Super hell, super geil. Wenn es um Sicherheit geht würde ich nicht sparen. Die drei Modi sind sehr ausgewogen. In Zukunft vielleicht einen USB-C Port zum laden verbauen, um auf dem Stand der Technik zu bleiben.

Is this review helpful?
by Walter J. on 12.10.2020
verified purchase
item: black/universal

Endlich ein ordentliches Rücklicht.

Is this review helpful?
by Tobias H. on 22.09.2020
verified purchase
item: black/universal
1 of 1 customers found this review helpful.

Ich habe mir das Rücklicht für mein Canyon Aeroad gekauft. Das Rücklicht passt perfekt an die gerade Rückseite der Sattelstütze (Hier wird auch die sportliche Optik nicht zerstört ;-) ). Durch das Zwischenstück aus Gummi strahlen die LEDs auch gerade nach hinten und nicht in den Boden. Mittlerweile war ich auch schon mehere Stunden im Regen und bei Kälte unterwegs und das Rücklicht läuft wie am ersten Tag! Zudem konnte mich die Helligkeit überzeugen. Ich fahre nun auch bei Sonnenschein mit dem Rücklicht und das bei niedrigster Stufe. Eine Akkulaufzeit von über 10 Stunden kann ich bestätigen, aber ich lade lieber etwas öfter als einmal zu wenig!

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.