PRO Team Tubeless Floor Pump - grey/universal

PRO Team Tubeless Floor Pump

Item number: 87814
1
1

PRO Team Tubeless Floor Pump - With compressor function for simplified tyre fitting


The Team Tubeless floor pump from PRO has an integrated compressor that makes mounting tubeless tyres much easier. The air pumped into the cylinder is released with a high-pressure burst, making it easy to set tyres up to 2.3 inches wide. The floor pump is made of aluminium and has an AV- and SV-compatible valve head.

Specifications:

Type:
high pressure
Pressure (max.):
18 bar (260 psi)
Valve Head:
Schrader, Presta

Technical Information:

Dimensions:
29 x 69 x 21 cm
Gauge:
bottom, analogue
Handle:
T-handle, aluminium
Tube:
130 cm
Cylinder Material:
Aluminium
Base Material:
Aluminium

Features:

  • 2-in-1 model: floor pump with integrated compressor
  • perfect for inflating tyres and for setting the tyres during tubeless mounting
  • air pumped into the compressor cylinder is released at high pressure and volume
  • for setting road bike, gravel and MTB tyres up to 29 x 2.3"
  • wide, stable stand
  • long hose for easy handling
  • AH valve head suitable for Schrader and Presta valves, with pressure release valve
  • accurate pressure reading

Manufacturer Number:

PRPU0110

Contents:

  • 1 x PRO Team Tubeless floor pump


  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.87 / 5.00

Models:

  • grey/universal, in stock
    46.73€

Customer Reviews (1)

1

Customer Reviews (1)

1.0/5.0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
1

Give us your opinion on this product.

by Eric S. on 04.12.2022 (modified on 24.03.2023)
verified purchase
item: grey/universal
1 of 1 customers found this review helpful.

Die Pumpe hat einen sehr kleinen Luftbehälter im Vergleich zu dem Booster aus dem gleichen Hause. Die Idee hinter der Pumpe ist eine etwas andere: Es wird nur so viel Luft in dem Behälter komprimiert, damit der Reifen leicht in das Felgenhorn springt, damit man ihn dann wie einen normalen Reifen weiter aufpumpen kann. Das bekannte Knacken kommt dann erst später durch das unkomprimierte/normale pumpen. Ein Vorteil: Es ist nicht so umständlich den Erstdruck aufzubauen und auch das weitere Pumpen geht ohne große Kraftanstrengung vonstatten. Allerdings braucht man dafür auch Reifen, die Tubeless-optimiert sind und einfach mit der Felge abschließen. Aber bei neueren Modellen sollte das wohl möglich sein. Wenn es klappt, dann ist es deutlich komfortabler. Ich habe es mit einem neuen Conti Xynotal probiert und es ging recht einfach.

Update: Nach dreimaligen Benutzen hält der Druckluftbehälter die Luft über 12 Bar nicht mehr. Da der Behälter sehr klein ist, macht das Konzept nicht so viel Sinn. Die Abdichtung des Behälters scheint ziehmlich schlechte Qualität zu sein.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.