Elite Turno Trainer

Item number: 59293
4
4
360.50€

excl. shipping cost
to the delivery destination: USA

black-red/universal
Availability:
in stock
Quantity:

Delivery to USA is not possible.

Elite Turno Trainer - black-red/universal
Elite Turno Trainer - black-red/universal
Elite Turno Trainer - black-red/universal
  • 100 day return period
  • Online since 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00
The Turno is a Smart Trainer with direct drive.

Specifications:


Type: smart trainer with direct drive
Resistance Type: fluid (adjustable)
Compatible Wheel Sizes: 20" - 29" for Road and MTB
Included Software: Elite My E-Training (Elite My E-Training Mobile App free for 12 months)

Technical Information:


Resistance Unit: fluid resistance
Resistance Levels: continuous
Resistance Adjustment: increases with speed
Flywheel: 5.1 kg
Brake Power (max.): 650 watts at 40 km/h
Power Source: operable without power

Interfaces:


Data transfer: Bluetooth 4.0, ANT+
Protocol: PWR (Power), S&C (Speed & Cadence)
Smartphones:
- Android: Android 4.3 and Bluetooth 4.0 and above
- Apple: current IOS version and Bluetooth 4.0

If you want to be absolutely sure your smartphone is compatible, please refer to the following Elite lists: Android and Apple.

Compatibility:


Wheel Size: 20" , 24" , 26" , 27,5" , 28" , 29"
Axle Type: Schnellspanner, Steckachse 12 mm
Over Locknut Dimension: 130 mm, 135 mm, 142 mm
Freehub Body Compatibility: 9-/10-/11-speed Shimano/SRAM (Road) (Campagnolo freehub sold separately)

Note: Assembly of 8-/9-/10-speed cassettes on Shimano freehub bodies requires a 1.85 mm spacer.

Technology:


Elite App My E-Training:
My E-Training app, available for iOS and Android Smartphones and tablets, manages an interactive, challenging and exciting indoor training experience. Compatible with ANT+ and Bluetooth Smart sensors.
My E-Training displays and manages power, cadence, heart rate, speed, time and distance data. Train with Elite RealVideos and download hundreds of user-created free My RealVideo races.
All My E-Training options are free to sample for 10 minutes a day. The " Level Training" option is always available free with no time limit.
Try a twelve months free subscription.



Smarter Training:
The Resistance unit wirelessly sends speed/power/cadence data via both ANT+ and Bluetooth Smart transmission protocols making it easier to connect to smartphones, tablets, cycle computers and apps with one or both protocols.



Direct drive:
The direct transmission of power output is achieved through a direct connection between the trainer and the bicycles chain. This design eliminates all forms of slippage-when starting, accellerating or during the most intense sprints.

Integrated Fluid Resistance Technology:
A wide range of resistance levels and a high degree of pedaling smoothness come from an integrated resistance unit that uses Elite designed silicone oil.

Factory Number:


0172001

Contents:


- 1 x Elite trainer Turno
- 1 x Elite Misuro B+ sensor
- 1 x Elite adapter for thru-axles

Gewicht:


-black-red / universal : 17 kg

Models:

in stock 2 to 7 days up to 10 days up to 20 days
  • black-red/universal
    360.50€

Customer Reviews (4)

4.5

You have questions regarding a product?

+49 2405.450045 +49 2405.450045

Customer Reviews (4)

4.5/5.0
5
2
4
2
3
0
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Patrick W.  on 22.05.2018
verified purchase
1 of 1 customers found this review helpful.

Sehr guter Rollentrainer. Im ersten Winter nach dem Kauf hat er mir gute Dienste geleistet. Super leise, sodass es auch Spaß macht in der Wohnung zu fahren ohne zu erwarten, dass die Nachbarn jeden Moment klingeln. Zudem versteht muss der Fernseher nicht extra laut gedreht werden.
Zur Zeit ist eine 10-fach Kassette für mein Rennrad verbaut, jedoch funktioniert - mit leichten Einbußen in der Schaltperformance - auch das Einspannen des 11-fach Rades meiner Freundin.
Einziges Manko ist die große Verzögerung der Datenübertragung bei der Übertragung via WLAN. 7-8 Sekunden Verzögerung machen bei vorgegebenen Intervallen nur bedingt Spaß. Ich empfehle den Kauf eines ANT+ Dongles. Mit diesem liegt die Verzögerung lediglich im Bereich von 2-4 Sekunden.
Ich hoffe der Trainer bereitet mir noch lange Freude ohne geplante Obsoleszenz.

Is this review helpful?
by Patrick K.  on 15.12.2017
1 of 1 customers found this review helpful.

Klasse Fluid-Trainer. Der Aufbau ist einfach und schnell vollzogen. Ant+ Dongle in den Laptop, mit Zwift koppeln und schon gings los.
Die Rolle ist in der Tat sehr leise. Man hört nur ein leichtes brummen - die Schaltung ist da in der Tat lauter. Wer aufgrund der Lautstärke der Kette diese noch einmal ölt, sollte jedoch im Zimmer nicht direkt fahren sondern zunächst die Überschüsse abnehmen - die Frau dankt.
Die Elite Software ist zunächst Käse. Am Laptop konfiguriert kann man die Turno noch nicht auswählen. Dies geht nur über die App. Nachdem ich nach 2h alles erledigt hatte war ich von den Videos, Preisen und Umfang enttäuscht und bin direkt zu Zwift gewechselt.

Zu Zwift: Es ist ein Smart Trainer, aber kein interaktiver Trainer. Demnach simuliert der Trainer keine Steigung, Windschatten etc. Da ich auf Zwif zu 90% die Trainingspläne abfahre stört mich das nicht und bin mit dem "realen" widerstand durch die Fluidbremse sehr zufrieden.

Würde ich wieder kaufen und weiter empfehlen!

Is this review helpful?
by Jurij P.  on 01.12.2017
verified purchase
1 of 2 customers found this review helpful.

Bestimmt eine toller Heimtrainer der sehr leise ist.
Leider musste ich das Gerät umtauschen, da die Konstruktion des Trainer nicht mit meinem TT-Rad kompatibel ist. Also für alle die ein TT Rad mit sehr engen Kettenstreben haben, bitte vorher prüfen ob das passt. Bei mir hat der Rahmen links auf dem Gehäuse aufgelegen und Nutzung war nicht möglich.

Is this review helpful?
by Tim J.  on 29.11.2017
verified purchase
2 of 2 customers found this review helpful.

Die Elite Turno Trainingsrolle überzeugt. Die Software von Elite jedoch nicht ganz, daher nur 4/5 Sternen.

Die Elite Turno hat einen sicheren auch im Wiegetritt. Die Geräusche der Rolle bleiben auf Zimmerlautstärke. Bei Trittfrequenzen um 80-90 sind die Geräusche der Schaltung fast lauter als die der Rolle. Natürlich steigt mit der Trittfrequenz auch die Lautstärke, aber selbst in einem hellhörigen Mehrparteienhaus stellt dies immernoch keine Lärmbelastung da.

Zur Software von Elite:
Das Fahren von Strecken bzw Videos von Elite selbst ist meines Erachtens viel zu teuer, und die von anderen aufgenommen Videos sind qualitativ nicht überzeugend, außerdem ist das Hochladen der Daten auch etwas umständlich.

Meine Alternative dazu ist daher Zwift.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.