Michelin Wild AM2 29" Faltreifen - schwarz/29x2,6

Michelin Wild AM2 29" Faltreifen

Artikel-Nr.: 81088
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Der Michelin Wild AM2 29" Faltreifen – die richtige Wahl für anspruchsvolles Gelände


Der Michelin Wild AM2 29" All-Mountain-Reifen sorgt mit seinem aggressiven, von DH 34 und DH 22 inspirierten Profil für maximalen Grip und kontrolliertes Handling auf weichem bis gemischtem Terrain.

Hinweis zum Bauteiletausch bei E-Bikes:

Bevor Du an Deinem E-Bike Bauteile austauschst, beachte bitte den Leitfaden für den Bauteiletausch bei CE-gekennzeichneten E-Bikes / Pedelecs mit Tretunterstützung.

Spezifikationen:

Einsatzbereich:
All Mountain
Produktlinie:
Competition
Untergrund:
gemischt, weich
Ausführung:
Faltreifen
Tubelesssystem:
Tubeless Ready

Technische Daten:

Gummimischung:
GUM-X
Karkasse:
60 tpi, 3 Lagen
Seitenwand:
Skinwall
Pannenschutz:
Gravity Shield

Ausführungen:

29x2,4
Dimension:
29x2,4"
ETRTO:
61-622
Luftdruck:
1,5 - 4,0 bar
Schlauchempfehlung:
A4
Herstellernummer:
873922

29x2,6
Dimension:
29x2,6"
ETRTO:
66-622
Luftdruck:
1,5 - 4,0 bar
Schlauchempfehlung:
A6
Herstellernummer:
869229

Technologien:

Competition
Das Premiumsegment für Profis und intensive sportliche Fahrer.

E-Bike Ready (bis 25 km/h)
Bei normalen Pedelecs und E-Bikes mit Tretunterstützung bis 25 km/h schreibt der Gesetzgeber keine speziellen Reifen vor. Doch auch bei diesen Rädern sind Belastungen und Durchschnittsgeschwindigkeiten höher als bei normalen Rädern, daher empfiehlt Michelin bestimmte Reifen für den Einsatz auf dem E-Bike.

Gum-X
Die Gum-X Gummimischung bietet den besten Kompromiss zwischen Grip, Performance und Verschleiß. Der härtere mittlere Bereich sorgt für gutes Abrollverhalten und eine lange Lebensdauer, die weicheren Schultern steuern den nötigen Grip in Kurven bei.

Tubeless Ready
Diese Reifen können auch schlauchlos gefahren werden, wenn eine Tubeless-Felge benutzt wird und der maximale, auf der Reifenflanke angegebene Reifenfülldruck nicht überschritten wird. Außerdem brauchst Du eine entsprechende Dichtflüssigkeit und der Reifenfülldruck sollte vor jeder Fahrt kontrolliert werden.

Lieferumfang:

  • 1 x Faltreifen Michelin Wild AM2 29"


Gewicht:

  • schwarz/29x2,4: 1040 g
  • schwarz/29x2,6: 1130 g
  • 100 Tage Rückgaberecht
  • Online seit 1998
  • Trusted Shop 4.89 / 5.00

Ausführungen:

  • schwarz/29x2,4, lagernd
    42,40€
  • schwarz/29x2,6, lagernd
    42,40€

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von Enrico T. am 04.08.2021
verifizierter Kauf
Artikel: schwarz/29x2,4
2 von 2 Kunden fanden diese Bewertung hilfreich.

This is the easiest tire ever to inflate tubeless. The tire is very tight on the rim compared to other brands, you might need a tire lever to get it on, but with no effort at all. Once on, even before putting in the sealant, pumping with a normal floor pump will simply seat the beat, no sweat at all.

The casing of the tire is quite stiff. This is very likely a very hard tire to puncture, even on sharp rocks. I rode them on alpine very rocky terrain in the Italian alps and the tire handled it without any damage whatsoever. Of course the stiffness also has a bit of downside making the tire feel harder. With the casing being so stiff I dropped the pressure and could check the rim was still not hitting, but this was a much better ride due to the dropped pressure. Grip increased noticeably too. On the front I used 20-21 PSI and on the back 22-23 PSI. I'm 75 kg and don't ride super hard. With this setting I was quite comfortable (good vibration dampening from the tires), not concerned about punctures and had good grip.

This tire shines on the soft and mixed terrain as advertised. On loose loam feels amazing and it can also handle alpine loose rock terrain quite well. On asphalt it's fairly quiet for being so knobby and grips well. A software casing (more compliant) tire might do a bit better on rocks, but would also increase the puncturing risk. Compared to dry conditions, in the wet the grip decreases just a bit on rocks and hard surfaces, being very well within my expectations, on loam and softer surfaces I would say the grip is basically the same.

Rubber is grippy but not too soft, so cornering feels quite stable and predictable. This is not the softest compound Michelin does, get a Magi-X tire if you want the very maximum possible grip. Long pedaling was not a problem due to the well balanced nature of this tire, even with the dropped pressure.

Who is this for?
- newbies: probably not, as you don't really need the gravity casing when starting up and the tire would be quite stiff if inflated with high pressure, but can work well if inflated correctly and even better if tubeless
- pros: you probably want a Magi-X tire instead for maximum grip downhill. Assuming good fitness the additional effort required for the climbs should not be a problem, but might have its own right use case for pros too
- in the middle of the above: probably the sweet spot, where you can have a tire able to handle very rough terrain without worries of punctures and still deliverin a very good grip performance, close to the best possible.

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